Cognitive-emotional coping strategies for high school students
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
319 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-19 10:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.94.07 (2)
Psihologie (3327)
SM ISO690:2012
CÎNDEA, Adela, BALACI, Ileana. Cognitive-emotional coping strategies for high school students. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2022, nr. 1(40), pp. 13-24. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2022.v40.i1.p13-24
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 1(40) / 2022 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Cognitive-emotional coping strategies for high school students

Strategiile de coping cognitiv-emoțional la elevii de liceu

DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2022.v40.i1.p13-24
CZU: 159.94.07

Pag. 13-24

Cîndea Adela1, Balaci Ileana2
 
1 West University of Timisoara,
2 Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională, Timiș
 
Disponibil în IBN: 3 iunie 2022


Rezumat

The study aims to identify the strategies of cognitive-emotional coping that are most frequently used by students in adolescence, a period marked by profound and multiple changes. For this purpose, the CERQ questionnaire was applied to a sample of 130 students. They are between 16 and 18 years old and attend the high school education courses of the technological branch, in Timiș County. The aim of the survey was to obtain a relatively balanced distribution of the sexes: 51% girls; 49% boys. The results of the study illustrate that the cognitive-emotional coping strategies of the maladaptive type are the ones that record the highest weights among adolescents. They are found, however, at a higher level among girls.

Studiul îşi propune să identifi ce care sunt strategiile de coping cognitiv-emoțional la care apelează mai frecvent elevii afl ați la vârsta adolescenţei, perioadă marcată de profunde și multiple schimbări. În acest scop a fost aplicat chestionarul CERQ la un eșantion format din 130 elevi. Aceștia au vârsta cuprinsă între 16 – 18 ani și frecventează la zi cursurile învăţământului liceal, fi lieră tehnologică, în județul Timiș. În cadrul eșationului s-a urmărit obținerea unei repartiții relativ echilibrate a sexelor: 51% fete; 49% băieţi. Rezultatele studiului ilustrează faptul că strategiile de coping cognitiv-emoțional de tip dezadaptativ sunt cele care înregistrează cele mai mari ponderi în rândul adolescenților. Ele se regăsesc, însă la un nivel mai ridicat în rândul fetelor.

Cuvinte-cheie
adolescence, cognitive-emotional coping, gender diff erences in coping,

adolescenţa, coping cognitiv-emoțional, diferențe de gen în coping