Respiritualizarea educației artistice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
222 0
SM ISO690:2012
MORARI, Marina. Respiritualizarea educației artistice. In: Valorificarea strategiilor inovaţionale de dezvoltare a învăţământului artistic contemporan, 2 mai 2016, Bălți. Bălți: Tipografia Indigou Color, 2016, pp. 62-66. ISBN 978-9975-3145-9-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea strategiilor inovaţionale de dezvoltare a învăţământului artistic contemporan 2016
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaţionale de dezvoltare a învăţământului artistic contemporan"
Bălți, Moldova, 2 mai 2016

Respiritualizarea educației artistice

The arts education respiritualization


Pag. 62-66

Morari Marina
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 23 mai 2022


Rezumat

Pornind de la teza conform căreia în fiinţa umană, dincolo de viaţa ei exterioară, există o viaţă interioară, iar unele experienţe din viaţa nu pot fi explicate, în ultima instanţă, cu ajutorul teoriei inteligenţelor multiple, ne-am propus să facem cunoscute puterile inteligenţei spirituale, necesitatea cultivării ei prin intermediul disciplinelor artistice şi beneficiile ei în dezvoltarea personalităţii elevului. Cei mai mari fizicieni şi biologi ai timpului nostru identifică în fiinţa umană un sens spiritual. Potenţialul artelor poate deveni mijloc în cultivarea spirituală a personalităţii elevului, a culturii neamului. A educa inteligenţa spirituală înseamnă a miza pe valori, a stimula în elevi procesul de descoperire a sensului vieţii.

Starting from the thesis according to which the human being has an internal life, outside his external one, we are set to make known, using the theory of multiple intelligences, the value of the spiritual intelligence and the necessity of its cultivation through artistic subjects, as well as its benefits in the development of the pupil‘s personality. The biggest physicists and biologists of our times identify in the human being a spiritual meaning. The potential of arts might become a means of the spiritual cultivation of pupil‘s personality, of the nation‘s culture. Educating the spiritual intelligence means putting at stake the values, stimulating the process of discovering the meaning of life in pupils.

Cuvinte-cheie
art education, education through arts, respiritualization, spiritual intelligence, art fields