Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
450 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-16 15:38 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.091 (55) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2562) |
SM ISO690:2012 MANIC, Stelian, CUCIUREANU, Gheorghe, MANIC, Ludmila. Analiza schimbărilor în conceptul studiilor doctorale. Abordări prin prisma politicilor promovate la nivel european. In: Moldoscopie, 2021, nr. 4(95), pp. 76-85. ISSN 1812-2566. DOI: https://doi.org/10.52388/1812-2566.2021.4(95).07 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Moldoscopie | ||||||
Numărul 4(95) / 2021 / ISSN 1812-2566 /ISSNe 2587-4063 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52388/1812-2566.2021.4(95).07 | ||||||
CZU: 378.091 | ||||||
Pag. 76-85 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În prezentul articol sunt analizate aspecte ale tratării doctoratului la nivel european. Doctoratul a devenit parte a învățământului superior (ciclul III) la începutul anilor 2000 și de atunci este un element important al procesului de la Bologna și a dezvoltării Spațiului European al Învățământului Superior (EHEA). Comunicatele miniștrilor responsabili de învățământul superior din țările europene ca urmare a întrunirilor periodice a acestora prevăd diferite activități și pentru dezvoltarea unui cadru comun al studiilor doctorale la nivel european. Totodată, procesele de globalizare și de dezvoltare a unor economii bazate pe cunoaștere ridică un șir de provocări în fața procesului și finalității studiilor doctorale, care sunt pe larg dezbătute de către cercetători, experți și factorii de decizie. Experiența internațională poate fi utilă și necesită să fie luată în considerare în procesul de reformare a studiilor doctorale din Republica Moldova, mai ales în contextul implementării acțiunilor de integrare a învățământului superior național în EHEA. |
||||||
Cuvinte-cheie studii doctorale, doctorat inovativ, procesul Bologna, EHEA, principiile Salzburg, doctoral studies, innovative doctorate, Bologna process, EHEA, Salzburg principles, études doctorales, doctorat innovant, processus de Bologne, EEES, principes de Salzbourg, докторантура, инновационная докторантура, Болонский процесс, ЕПВО, Зальцбургские принципы |
||||||
|