Dezvoltarea unui mediu universitar adecvat de formare a utilizatorilor prin realizarea programelor de iniţiere în cultura informaţiei
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
278 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-08 16:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
027.7:021.2 (6)
Biblioteconomie (689)
SM ISO690:2012
CHERADI, Natalia, HABAŞESCU, Silvia. Dezvoltarea unui mediu universitar adecvat de formare a utilizatorilor prin realizarea programelor de iniţiere în cultura informaţiei. In: 30 years of economic reforms in the Republic of Moldova: economic progress via innovation and competitiveness, 24-25 septembrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2022, Vol.2, pp. 390-394. ISBN 978-9975-155-60-1. DOI: https://doi.org/10.53486/9789975155649.57
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
30 years of economic reforms in the Republic of Moldova: economic progress via innovation and competitiveness
Vol.2, 2022
Conferința "30 years of economic reforms in the Republic of Moldova: economic progress via innovation and competitiveness"
Chişinău, Moldova, 24-25 septembrie 2021

Dezvoltarea unui mediu universitar adecvat de formare a utilizatorilor prin realizarea programelor de iniţiere în cultura informaţiei

Developing an adequate university environment to train its users by implementing initiation information literacy programs

DOI:https://doi.org/10.53486/9789975155649.57
CZU: 027.7:021.2
JEL: A22, A29

Pag. 390-394

Cheradi Natalia, Habaşescu Silvia
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 12 mai 2022


Rezumat

Information Literacy is a complex of knowledge, skills and abilities that ensures the optimal implementation of individual information activities aimed at satisfying information needs. The organization of information and knowledge, user training requires the involvement of university libraries and conditions positive perspectives for the librarian profession.

Cuvinte-cheie
university library, information literacy, information skills, Information Literacy Competency Standards, user training