Particularități ale relației incluzive dintre școală și familie. Cazul familiei moldovenești imigrante din Italia
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
444 177
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-04 16:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.68:371.12 (1)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (591)
SM ISO690:2012
ROȘCA, Tatiana. Particularități ale relației incluzive dintre școală și familie. Cazul familiei moldovenești imigrante din Italia. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Psihopedagogie şi incluziune școlară, Ed. 5, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 5, pp. 259-266. ISBN 978-9975-76-387-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 5, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
5, Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Particularități ale relației incluzive dintre școală și familie. Cazul familiei moldovenești imigrante din Italia

CZU: 376.68:371.12

Pag. 259-266

Roșca Tatiana
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 11 mai 2022


Rezumat

În ultimii ani, societatea italiană este martora unui proces complex de transformare, unde migrația constituie un factor central, ce cuprinde numeroase sfere ale vieții sociale. Școala este cu siguranță una dintre cele mai interesate structuri în căutarea de noi strategii de gestionare a schimbărilor generate de multiculturalism, datorită prezenței tot mai vizibile a copiilor imigranți. În plus, intrarea în școală a copiilor din familiile de origine imigrantă, evidențiază în continuare importanța stabilirii punctelor de interacțiune și comunicare între familie și școală. Dimensiunea relațională este motorul unui proces de reînnoire, elementul fondator al oricărui proiect educațional intercultural, cu scopul de a dezvolta tuturor copiilor și familiilor lor, sentimentul unei apartenențe multiple care să le permită să trăiască într-un mod armonios în societatea multietnică.

In recent years, Italian society has witnessed a complex process of transformation, where migration is a central factor, encompassing many spheres of social life. The school is certainly one of the most interested structures in the search for new strategies for managing the changes generated by multiculturalism, due to the increasingly visible presence of immigrant children. In addition, the entry of children from immigrant families into school further highlights the importance of establishing points of interaction and communication between the family and the school. The relational dimension is the engine of a renewal process, the founding element of any intercultural educational project, in order to develop all children and their families, the feeling of multiple belonging that will allow them to live harmoniously in multiethnic society.

Cuvinte-cheie
familie imigrantă, şcoală, integrare, ţara-gazdă, cadru didactic, proces de studii,

immigrant family, school, integration, host country, teacher, study process