Articolul precedent |
Articolul urmator |
204 0 |
SM ISO690:2012 ГУПАЛОВА, Елена, ПАНФИЛИ, Татьяна. Использование отечественного фортепианного репертуара в музыкальных школах Республики Молдова . In: Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţământului contemporan: realizări, provocări, perspective, 30-31 octombrie 2020, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2021, pp. 214-220. ISBN 978-9975-3470-8-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţământului contemporan: realizări, provocări, perspective 2021 | |||||
Conferința "Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţământului contemporan: realizări, provocări, perspective" Bălți, Moldova, 30-31 octombrie 2020 | |||||
|
|||||
Pag. 214-220 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
This article analyzes the specifics of studying the national piano repertoire in children's music schools. The peculiarities of the fiddle style are the basis of Moldovan piano music, where the piano imitates the orchestra with the corresponding timbre analogies. The national art models are best transmitted through the pieces, ie through the small piano works. The article includes the musicological analysis of the pieces of two Moldovan authors: Solomon Lobel ―Poem‖ and ―Bătuta‖) and Gheorghe Neaga (―Doina‖ and ―Toccata‖). These compositions are very well known in the Moldovan practice of piano studies, because in their structure predominate elements related to the traditions of fiddle technique. |
|||||
Cuvinte-cheie piano miniature, small works, pieces, interpretive analysis, interpretation of the compositions of Moldovan authors, large classes |
|||||
|