Articolul precedent |
Articolul urmator |
348 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-06-24 23:00 |
SM ISO690:2012 MORARI, Marina, TOMA, Nina. Dezvoltarea holistică a personalității prin disciplinaritate și interdisciplinaritate . In: Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţământului contemporan: realizări, provocări, perspective, 30-31 octombrie 2020, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2021, pp. 134-137. ISBN 978-9975-3470-8-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţământului contemporan: realizări, provocări, perspective 2021 | ||||||
Conferința "Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţământului contemporan: realizări, provocări, perspective" Bălți, Moldova, 30-31 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
Pag. 134-137 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The holistic development of the child's personality can be guided by discovering one's identity, purpose and personal mission, by connecting to the community, the natural world and universal values. Everything that has appeared essential in the thinking or art of the world is the product of holistic formulas, of knowledge, experience, trial, successes and failures. Music, painting, literature, sculpture or life, simply perceived as an experience of emotion and meaning, are not the same for the one who has a global and universalist perspective, of being and for the man who absurdizes himself in an impoverished existence. of most of the human potentiality, which has not found its way to act, to spirit and knowledge. |
||||||
Cuvinte-cheie holism, holistic development, Discipline, interdisciplinarity, music education |
||||||
|