Paradoxul comunicării valorilor ştiinţifice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
511 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-09 11:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
001.38:316.77 (1)
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1373)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (776)
SM ISO690:2012
SADOVEI, Larisa. Paradoxul comunicării valorilor ştiinţifice . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.3, pp. 73-79. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-562-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 23, Vol.3, 2021
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021

Paradoxul comunicării valorilor ştiinţifice

The paradox of communicating scientific values

CZU: 001.38:316.77

Pag. 73-79

Sadovei Larisa
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 5 mai 2022


Rezumat

The following article is based on the theories and models of communication, specifically the analysis between the two axioms of the Palo Alto School, which create the connection between scientific values and the image of the author. The paradox of communicating scientific values is explained by understanding the personality of the scientist and the process of the scientific discovery. The incursion made concerns the relationship between the content of the communication, presented în terms of scientific results, and the sender with reference to the person who creates the message. The relationship between these two entities can be perceived în the form of a paradox, contrary to the unanimously recognized truth, apparently fair reasoning that leads to contradictory conclusions, which can be considered neither true nor false.

Cuvinte-cheie
communication, axiom, scientific values, researcher personality, perception