Articolul precedent |
Articolul urmator |
329 38 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-26 12:55 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942-053.2 (19) |
Psihologie (3362) |
SM ISO690:2012 RACU, Iulia. Caracteristicile anxietății școlare la elevii de diferite vârste. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.1, pp. 17-24. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-560-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.942-053.2 | ||||||
Pag. 17-24 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The present article is devoted to an important emotional problem characteristic for pupils of different ages – school anxiety / academic anxiety. In our research were included 548 children and adolescents. We can mention that the specific character of school anxiety / academic anxiety is outlined by age and by development social situation. As results we established that school anxiety / academic anxiety is common to junior schoolchildren, preadolescents and adolescents. From all investigated ages school anxiety presents a higher intensity at junior schoolchildren. |
||||||
Cuvinte-cheie school anxiety, academic anxiety, pupils |
||||||
|