Abordări constructiviste la lecția de fizică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
441 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-03 14:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.853 (39)
Educație (14312)
SM ISO690:2012
CALALB, Mihai, ZELENSCHI, Irina. Abordări constructiviste la lecția de fizică. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica științelor exacte, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 1, pp. 264-268. ISBN 978-9975-76-382-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 1, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Abordări constructiviste la lecția de fizică

CZU: 372.853

Pag. 264-268

Calalb Mihai, Zelenschi Irina
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 29 aprilie 2022


Rezumat

Este descrisă evoluția paradigmelor educaționale constructiviste și este arătat factorul de impact al unor procedee constructiviste asupra succesului școlar al elevilor. Este arătată diferența calitativă între învățare activă și înțelegere. Sunt descrise componentele conceptului constructivist de asumare a învățării: efortul cognitiv și intelectual, metacogniția și comunicarea bidirecțională elev – profesor – elev. Este arătat că rezultatele obținute sunt în corespundere cu teoria învățării și predării vizibile.

The article describes the evolution of educational paradigms and gives the impact of constructivist teaching approaches on academic success of school students. The research underlines the quality difference between learning by doing and learning by understanding and presents the components of constructivist concept of learning by being: cognitive and intellectual effort, metacognition and two-way communication channel student – teacher – student. The obtained results are in accordance with the theory of visible teaching and learning.

Cuvinte-cheie
predare constructivistă, metacogniţie, efort cognitiv, feedback,

constructivist teaching, metacognition, cognitive effort, feedback