Articolul precedent |
Articolul urmator |
430 21 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-03 14:21 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
372.853+371.314.6 (1) |
Educație (14324) |
SM ISO690:2012 CALALB, Mihai, DABIJA, Viorel. Formarea competențelor cheie în cadrul predării capitolului interacțiuni prin câmpuri. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica științelor exacte, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 1, pp. 206-213. ISBN 978-9975-76-382-0.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice Vol. 1, 2022 |
||||||
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice" Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 372.853+371.314.6 | ||||||
Pag. 206-213 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Pe baza rezultatelor testărilor PISA este arătat că curricula actuală încă nu este orientată spre competențe, iar competențele reale ale elevilor nu permit aplicarea metodelor constructiviste de predare, cum ar fi învățarea în baza proiectelor exploratorii ale elevilor. Este arătat că pentru a forma competențe de învățare pe tot parcursul vieții trebuie desfășurate proiecte de cercetare în grup, folosind conceptul ideilor mari. Un atribut esențial al proiectului exploratoriu este legătura inversă permanentă și mutuală elev – profesor – elev. Pentru obținerea legăturii inverse se propune metoda instruirii mutuale, bazată pe întrebări conceptuale. În scopul asigurării asumării obiectivelor învățării este propusă elaborarea de către elevi a hărților conceptuale sau a semnalelor de reper. |
||||||
Cuvinte-cheie competențe de învățare pe tot parcursul vieții, proiecte exploratorii, întrebări conceptuale, semnale de reper, lifelong learning competences, inquiry-based projects, conceptual questions, reference signals |
||||||
|