Formarea competențelor cheie în cadrul predării capitolului interacțiuni prin câmpuri
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
430 21
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-03 14:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.853+371.314.6 (1)
Educație (14324)
SM ISO690:2012
CALALB, Mihai, DABIJA, Viorel. Formarea competențelor cheie în cadrul predării capitolului interacțiuni prin câmpuri. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica științelor exacte, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 1, pp. 206-213. ISBN 978-9975-76-382-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 1, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Formarea competențelor cheie în cadrul predării capitolului interacțiuni prin câmpuri

CZU: 372.853+371.314.6

Pag. 206-213

Calalb Mihai, Dabija Viorel
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 29 aprilie 2022


Rezumat

Pe baza rezultatelor testărilor PISA este arătat că curricula actuală încă nu este orientată spre competențe, iar competențele reale ale elevilor nu permit aplicarea metodelor constructiviste de predare, cum ar fi învățarea în baza proiectelor exploratorii ale elevilor. Este arătat că pentru a forma competențe de învățare pe tot parcursul vieții trebuie desfășurate proiecte de cercetare în grup, folosind conceptul ideilor mari. Un atribut esențial al proiectului exploratoriu este legătura inversă permanentă și mutuală elev – profesor – elev. Pentru obținerea legăturii inverse se propune metoda instruirii mutuale, bazată pe întrebări conceptuale. În scopul asigurării asumării obiectivelor învățării este propusă elaborarea de către elevi a hărților conceptuale sau a semnalelor de reper.

Based on PISA results is demonstrated that nowadays curricula isn’t focused yet on competences, and real school students competences don’t allow to implement constructivist teaching, like inquiry-based science education projects. It is shown that in order to form lifelong learning competences group research projects should be developed based on the concept of big scientific ideas. An essential feature of any research project permanent and mutual feedback student-teacher-student. For this purpose is proposed Peer Instruction method which is based on conceptual questions. In order to achieve assumption of cognitive goals, elaboration by students themselves of conceptual maps and reference signals is proposed.

Cuvinte-cheie
competențe de învățare pe tot parcursul vieții, proiecte exploratorii, întrebări conceptuale, semnale de reper,

lifelong learning competences, inquiry-based projects, conceptual questions, reference signals