Instrumente manageriale și informaționale de creștere a satisfacției clienților
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
307 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-12 21:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.13:004 (6)
Probleme generale ale comerțului. Piața (803)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4103)
SM ISO690:2012
COZNIUC, Octavian. Instrumente manageriale și informaționale de creștere a satisfacției clienților. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, 8 octombrie 2021, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2021, Ediția 10, Vol. I, pp. 227-234. ISBN 978-9975-50-271-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 10, Vol. I, 2021
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
Bălți, Moldova, 8 octombrie 2021

Instrumente manageriale și informaționale de creștere a satisfacției clienților

CZU: 339.13:004

Pag. 227-234

Cozniuc Octavian
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
Disponibil în IBN: 28 aprilie 2022


Rezumat

This paper points out a theoretical-practical analysis of the management methods and tools used by companies in order to increase customer satisfaction. Thus, the most relevant opportunities to increase customer satisfaction were identified in terms of adapting the management system to the demands of the environment, to the new requirements of the third millennium. Thus, economic agents have to constantly adapt to new changes, new requirements and meet new challenges. The aim of the paper is to carry out a theoretical-practical study of the role and contribution of managerial and informational tools in achieving the company's performance. The research methodology focused on the use of several methods such as: analysis, synthesis, induction, deduction, abduction, scientific abstraction, qualitative research. In conclusion, we can note that any economic agent is obliged to implement new managerial and informational tools in order to increase its competitiveness and sustainability.

Cuvinte-cheie
management, Managerial tools, informational tools, customer satisfaction, modern managerial system