Principii importante în predarea limbii engleze ca a doua limbă (limbă secundară)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
239 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-08 09:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:811.111'243 (36)
Probleme generale de didactică și metodică (1199)
Limba engleză (670)
SM ISO690:2012
NIȚA, Mariana. Principii importante în predarea limbii engleze ca a doua limbă (limbă secundară). In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: la cerinţele pieţei muncii. In Memoriam Tamara Matei, Ed. 4, 16-17 aprilie 2021, Chişinău. Chişinău: Tehnica-UTM, 2021, Ediția 4, pp. 288-294. ISBN 978-9975-56-893-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului
Ediția 4, 2021
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului la cerinţele pieţei muncii"
4, Chişinău, Moldova, 16-17 aprilie 2021

Principii importante în predarea limbii engleze ca a doua limbă (limbă secundară)

CZU: 37.02:811.111'243

Pag. 288-294

Nița Mariana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 aprilie 2022


Rezumat

Teaching English will always challenge us to look for the most suitable approaches, theories, and methods that can help students to acquire fluent, natural, and authentic English. Teachers’ role is to adjust their knowledge to learners’ needs, interests and motivation. Today, pedagogical approaches differ widely because of a rich variety of teaching methods we are used to. Nowadays, there are different ways to teach English depending on our goals, our past experiences to learn and teach it and our social interaction. Our forthcoming research focuses on some beliefs and direct observations on learners who succeeded in acquiring great communicative skills that helped them in their professional lives by implementing some important principles and by analyzing the development of teaching methods from the past until today’s post-methods era/or Covid-19 techniques, strategies that are transformed and adjusted to learners ‘needs and interests.

Cuvinte-cheie
needs assessment, learning objectives, teaching approaches, learning styles and strategies.