Incluziunea copiilor cu CES în perioada pandemică: dificultăți și perspective
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
391 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-13 18:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.1.015.3 (27)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (588)
SM ISO690:2012
DRUGUȘ, Olga. Incluziunea copiilor cu CES în perioada pandemică: dificultăți și perspective. In: Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale, Ed. 1, 20-22 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 311-327. ISBN 978-9975-46-567-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale 2021
Conferința "Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale"
1, Chişinău, Moldova, 20-22 octombrie 2021

Incluziunea copiilor cu CES în perioada pandemică: dificultăți și perspective

CZU: 376.1.015.3

Pag. 311-327

Druguș Olga12
 
1 Liceul Teoretic „Petru Rareş”, Chișinău,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2022


Rezumat

Copiii cu cerințe educaționale speciale fac parte din comunitatea noastră și au nevoie de noi, pedagogii, „să le punem în cale”. Întâlnirea educațională dintre copilul cu nevoi educaționale speciale și profesorii săi trebuie să fie adevărată, sinceră, semnificativă, chiar decisivă, trebuie să trezească bucurie și dorința de a se reîntâlni. Pentru mulți părinți, fericirea înseamnă un mediu de dezvoltare sigur și sănătos pentru copiii lor. Într-un astfel de mediu, elevii cu nevoi educaționale speciale din instituția noastră, instituția care pune accent pe dezvoltarea abilităților copiilor, educație egală pentru toți elevii. Zeci de mii de elevi din Republica Moldova au fost nevoiți să se adapteze la educația online din cauza COVID-19. -19 pandemie. Nu a fost o sarcină ușoară nici pentru studenți, nici pentru profesori. Cu toate acestea, și mai greu a fost pentru copiii cu nevoi educaționale speciale, pentru că au nevoie de mai multă atenție și de o mai mare implicare a profesorilor prin metode speciale. COVID-19 a avut un impact semnificativ asupra sistemului educațional din Moldova în general și asupra promovării educației incluzive în special. Copiilor cu cerinţe educaţionale speciale le este extrem de dificil să se adapteze la învăţământul la distanţă. În timpul carantinei copiilor le lipsesc colegii și profesorii, și mai ales activitățile din centrul de resurse. Familia a fost cel mai mare sprijin în timpul în care a trebuit să transferăm toate lecțiile online. Elevii nu puteau îndeplini singuri sarcinile, în special copiii din clasele primare, așa că a fost un efort comun al tuturor: profesori, elevi, profesor de sprijin și părinți. Anul acesta, copiii sunt bucuroși că ne-am întors la școală.

Children with special educational requirements are part of our community and need us, the pedagogues, "get in their way". The educational meeting between the child with special educational needs and his teachers must be true, sincere, meaningful, even decisive, must arouse joy and the desire to meet again.For many parents, happiness means a safe and healthy development environment for their children. In such an environment, students with special educational needs from our institution, the institution that emphasizes the development of children's skills, equal education for all students.Tens of thousands of students from the Republic of Moldova had to adjust to online education because of the COVID-19 pandemic. It was not an easy task for either students or teachers. However, even more difficult it was for children with special educational needs, because they need more attention and greater involvement of teachers through special methods. COVID-19 has had a significant impact on the education system in Moldova in general and on the promotion of inclusive education in particular. Children with special educational needs have found it extremely difficult to adapt to distance learning. During the quarantine of children miss colleagues and teachers, and especially the activities in the resource center.The family was the biggest support during the time we had to transfer all the lessons online. Students could not carry out the tasks on their own, especially primary school children, so it was a joint effort of all: teachers, students, support teacher and parents. Cancel the school cesta, the kids are glad we got back to school.

Cuvinte-cheie
Copiii cu cerințe educaționale speciale, perioadă pandemică, strategii,

children with special educational needs, pandemic period, Strategies