Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
410 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-25 12:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (482) |
Organizarea instruirii (533) |
SM ISO690:2012 COTOVIŢCAIA, Daniela. Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice: aspecte relevante ale instituției de învățământ artistic extrașcolar. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 1(73), pp. 97-102. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.1.16 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | |||||||
Numărul 1(73) / 2022 / ISSN 1811-5470 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.1.16 | |||||||
CZU: 37.091 | |||||||
Pag. 97-102 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Politica de stat în domeniul educației prioritizează formarea cadrelor didactice și de conducere, care să corespundă cerințelor actuale, orientate spre schimbare, inovare, dinamism, spre o educație modernă. Pentru realizarea acestor deziderate în domeniul educației artistice extrașcolare (nonformale), este nevoie de o pregătire profesională corespunzătoare tendințelor actuale ale politicilor educaționale. Articolul reflectă aspecte esențiale privind formarea și dezvoltarea competențelor profesionale ale cadrelor didactice din învățământul artistic, privite din perspectiva unui model cert de asigurare a măiestriei pedagogice, în sens larg. |
|||||||
Cuvinte-cheie Instituții de învățământ artistic extrașcolar, competențe profesionale ale profesorilor, calități personale, proces de dezvoltare, formare continuă, măiestrie pedagogică, extracurricular artistic education institutions, teacher professional competences, personal qualities and, proces of development, Continuous training, pedagogical mastery |
|||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-154506</cfResPublId> <cfResPublDate>2022-04-20</cfResPublDate> <cfVol>73</cfVol> <cfIssue>1</cfIssue> <cfStartPage>97</cfStartPage> <cfISSN>1811-5470</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/154506</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice: aspecte relevante ale instituției de învățământ artistic extrașcolar</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Instituții de învățământ artistic extrașcolar; competențe profesionale ale profesorilor; calități personale; proces de dezvoltare; formare continuă; măiestrie pedagogică; extracurricular artistic education institutions; teacher professional competences; personal qualities and; proces of development; Continuous training; pedagogical mastery</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Politica de stat în domeniul educației prioritizează formarea cadrelor didactice și de conducere, care să corespundă cerințelor actuale, orientate spre schimbare, inovare, dinamism, spre o educație modernă. Pentru realizarea acestor deziderate în domeniul educației artistice extrașcolare (nonformale), este nevoie de o pregătire profesională corespunzătoare tendințelor actuale ale politicilor educaționale. Articolul reflectă aspecte esențiale privind formarea și dezvoltarea competențelor profesionale ale cadrelor didactice din învățământul artistic, privite din perspectiva unui model cert de asigurare a măiestriei pedagogice, în sens larg.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The state policy in the field of education prioritizes the training of teachers and management, which should correspond to the current requirements oriented towards change, innovation, dynamism, towards a modern education. Achieving these goals in the field of extracurricular (non-formal) arts education requires professional training for current trends in educational policies. The article reflects on key issues in training and development the professional competencies of teachers in art education, viewed from the perspective of a certain model of ensuring pedagogical mastery, in a broad sense.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022-04-20T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022-04-20T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-42600</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022-04-20T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfFedId> <cfFedIdId>ibn-doi-154506</cfFedIdId> <cfFedId>10.52387/1811-5470.2022.1.16</cfFedId> <cfStartDate>2022-04-20T24:00:00</cfStartDate> <cfFedId_Class> <cfClassId>31d222b4-11e0-434b-b5ae-088119c51189</cfClassId> <cfClassSchemeId>bccb3266-689d-4740-a039-c96594b4d916</cfClassSchemeId> </cfFedId_Class> <cfFedId_Srv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfClassId>eda2b2e2-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>5a270628-f593-4ff4-a44a-95660c76e182</cfClassSchemeId> </cfFedId_Srv> </cfFedId> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-42600</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-42600-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022-04-20T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Cotoviţcaia</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Daniela</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfSrv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfName cfLangCode='en' cfTrans='o'>CrossRef DOI prefix service</cfName> <cfDescr cfLangCode='en' cfTrans='o'>The service of issuing DOI prefixes to publishers</cfDescr> <cfKeyw cfLangCode='en' cfTrans='o'>persistent identifier; Digital Object Identifier</cfKeyw> </cfSrv> </CERIF>