Impactul utilizării manualelor digitale în formarea gândirii științifice la disciplina Științe ale naturii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
424 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-16 21:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:004:5 (7)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4112)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4401)
MATEMATICĂ. ȘTIINȚE NATURALE (13180)
SM ISO690:2012
IORDACHE (NEAGU), Marieta. Impactul utilizării manualelor digitale în formarea gândirii științifice la disciplina Științe ale naturii. In: Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice, 18-22 iunie 2021, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 141-145. ISBN 978-9975-46-541-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p141-145
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice 2021
Conferința "Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice"
Chisinau, Moldova, 18-22 iunie 2021

Impactul utilizării manualelor digitale în formarea gândirii științifice la disciplina Științe ale naturii

The impact of using digital textbooks in the formation of scientific thinking in the discipline of Natural Sciences

DOI:https://doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p141-145
CZU: 37.016:004:5

Pag. 141-145

Autori:
Iordache (Neagu) Marieta12
 
1 Școala Gimnazială „Ion Ionescu”, Valea Călugărească, România,
2 Școala Gimnazială Rachieri – structură, Prahova
 
 
 
Disponibil în IBN: 21 aprilie 2022


Rezumat

O educație de calitate ar trebui să asigure un echilibru cultural și valoric. Evoluția rapidă a tehnologiei este o realitate în zilele noastre în toate domeniile de activitate, inclusiv în sistemul de învățământ. Crearea unui context favorabil de învățare de calitate devine un imperativ al timpului. Educația dobândită astăzi în școală nu este suficientă pentru a face față avalanșei de schimbări cu care se confruntă umanitatea. Utilizarea manualului digital în școala primară contribuie la conștientizarea de către elevi a posibilității folosirii tehnologie pentru propria formare, fiind o punte între lumea digitală a acestuia și școală. În mod particular, în cadrul orelor de științe ale naturii, face posibilă o mai bună înțelegere a fenomenelor și cunoștințelor, suplinind imposibilitatea contactului direct cu o realitate virtuală. Astfel, se stimulează gândirea rațională bazată pe știință, explicând fenomenele petrecute în natură pe înțelesul elevilor.

Quality education should ensure a cultural and value balance. The rapid evolution of technology is a reality today in all areas of activity, including the education system. Creating a favorable quality learning context becomes an imperative of the time. The education acquired today in school is not enough to cope with the avalanche of changes facing humanity The use of the digital textbook in primary school contributes to the awareness of students of the possibility of using technology for their own training, being a bridge between its digital world and school. In particular, in the natural sciences classes, it makes possible a better understanding of phenomena and knowledge, making up for the impossibility of direct contact with a virtual reality. Thus, the rational thinking based on science is stimulated, explaining the phenomena that happened in nature on the students' understanding.

Cuvinte-cheie
manual şcolar, manual digital, criteriile de evaluare a manualului, gândirea științifică, competențe investigațională, ştiinţe ale naturii,

textbook, digital textbook, textbook evaluation criteria, scientific thinking, investigative skills, natural sciences

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<identifier identifierType='DOI'>10.46728/c.18-06-2021</identifier>
<creators>
<creator>
<creatorName>Iordache (Neagu), M.</creatorName>
<affiliation>Școala Gimnazială „Ion Ionescu”, Valea Călugărească, România, România</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Impactul utilizării manualelor digitale &icirc;n formarea g&acirc;ndirii științifice la disciplina Științe ale naturii</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2021</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-46-541-0</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>manual şcolar</subject>
<subject>manual digital</subject>
<subject>criteriile de evaluare a manualului</subject>
<subject>gândirea științifică</subject>
<subject>competențe investigațională</subject>
<subject>ştiinţe ale naturii</subject>
<subject>textbook</subject>
<subject>digital textbook</subject>
<subject>textbook evaluation criteria</subject>
<subject>scientific thinking</subject>
<subject>investigative skills</subject>
<subject>natural sciences</subject>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.016:004:5</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2021</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>O educație de calitate ar trebui să asigure un echilibru cultural și valoric. Evoluția rapidă a tehnologiei este o realitate &icirc;n zilele noastre &icirc;n toate domeniile de activitate, inclusiv &icirc;n sistemul de &icirc;nvățăm&acirc;nt. Crearea unui context favorabil de &icirc;nvățare de calitate devine un imperativ al timpului. Educația dob&acirc;ndită astăzi &icirc;n școală nu este suficientă pentru a face față avalanșei de schimbări cu care se confruntă umanitatea. Utilizarea manualului digital &icirc;n școala primară contribuie la conștientizarea de către elevi a posibilității folosirii tehnologie pentru propria formare, fiind o punte &icirc;ntre lumea digitală a acestuia și școală. &Icirc;n mod particular, &icirc;n cadrul orelor de științe ale naturii, face posibilă o mai bună &icirc;nțelegere a fenomenelor și cunoștințelor, suplinind imposibilitatea contactului direct cu o realitate virtuală. Astfel, se stimulează g&acirc;ndirea rațională bazată pe știință, explic&acirc;nd fenomenele petrecute &icirc;n natură pe &icirc;nțelesul elevilor.</p></description>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Quality education should ensure a cultural and value balance. The rapid evolution of technology is a reality today in all areas of activity, including the education system. Creating a favorable quality learning context becomes an imperative of the time. The education acquired today in school is not enough to cope with the avalanche of changes facing humanity The use of the digital textbook in primary school contributes to the awareness of students of the possibility of using technology for their own training, being a bridge between its digital world and school. In particular, in the natural sciences classes, it makes possible a better understanding of phenomena and knowledge, making up for the impossibility of direct contact with a virtual reality. Thus, the rational thinking based on science is stimulated, explaining the phenomena that happened in nature on the students&#39; understanding.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>