Dezvoltarea competențelor științifice și abilităților practice în lucrările de laborator la disciplina biologie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
601 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 19:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:57 (21)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885)
Științe biologice în general (3590)
SM ISO690:2012
STANCIU, Adelin. Dezvoltarea competențelor științifice și abilităților practice în lucrările de laborator la disciplina biologie. In: Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice, 18-22 iunie 2021, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 96-99. ISBN 978-9975-46-541-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p96-99
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice 2021
Conferința "Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice"
Chisinau, Moldova, 18-22 iunie 2021

Dezvoltarea competențelor științifice și abilităților practice în lucrările de laborator la disciplina biologie

Development of scientific and practical skills in biology lab works

DOI:https://doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p96-99
CZU: 37.016:57

Pag. 96-99

Stanciu Adelin
 
Școala Profesională Gropnița
 
 
Disponibil în IBN: 21 aprilie 2022


Rezumat

Metodele didactice utilizate în biologie sunt menite să dezvolte spiritul de observație și investigare, a unor deprinderi și tehnici de lucru specifice, stârnind motivația și interesul pentru studiul acestei frumoase discipline. Dincolo de cunoștințele științifice, predarea biologiei implică și dezvoltarea abilităților practice, a abilității metacognitive ale elevilor și a competenței mult-dorite de ”a învăța cum să înveți”. Și cum metacogniţiile elevului sunt în foarte mare măsură determinate de metacogniţiile profesorului, trebuie ca strategia didactică să fie construită atent, modern și adaptată cerințelor elevilor, fie că vorbim de experiment, demonstrație, lucrare practică sau învățare prin descoperire.

The teaching methods used in biology are meant to develop the spirit of observation and investigation, specific skills and work techniques, arousing motivation and interest in the study of this beautiful discipline. Beyond scientific knowledge, teaching biology also involves the development of practical skills, the metacognitive ability of students, the much-desired competence of „learning how to learn”. The student's metacognitions are largely determined by the teacher's metacognitions and the teaching strategy must be carefully constructed, modern and adapted to students' requirements, whether we are talking about experiment, demonstration, practical work or learning by discovery.

Cuvinte-cheie
experiment, descoperire, lucrare practică, demonstrație, metodă didactică, ,

experiment, Discovery, practice work, demonstration, teaching method