Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
551 57 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-24 11:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.6:374 (1) |
Psihologie (3396) |
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (211) |
SM ISO690:2012 GLAVAN, Aurelia, REPEȘCO, Gabriela. Dimensiuni psihologice ale învățării în etapa tinereții. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 1(73), pp. 56-60. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.1.10 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 1(73) / 2022 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.1.10 | ||||||
CZU: 159.922.6:374 | ||||||
Pag. 56-60 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Sinteza de față se bazează pe un eșantion al literaturii de specialitate disponibile. Studiul a implicat o căutare avansată în bazele de date electronice, fiind selectate toate cercetările care au abordat aspectele psihologice ale învățării la vârsta tinereții, din perspectiva psihologiei vârstelor. Dintre cele 60 de articole care au îndeplinit criteriile de includere, în final doar 35 au fost incluse în studiu. Această revizuire a literaturii a demonstrat că la tineri domină învățarea practică, legată de cerințele reale ale viitorului loc de muncă, învățarea independentă fiind mai amplă decât cea instituționalizată. O altă particularitate distinctivă a învățării la tineri este aceea că ea devine accentuat selectivă, conștientă și voluntară, tânărul decide de ce, cât și cum va învăța. Nivelul de organizare și calitatea desfășurării învățării sunt mai ridicate la tinerii cu o școlaritate îndelungată și o profesie care solicită competență intelectuală. |
||||||
Cuvinte-cheie vârstă, perioadă, tinerețe, învăţare, caracteristici psihologice, motivaţie, imaginaţie, procese cognitive, Keywords: age, period, youth, learning, psychological features, motivation, imagination, cognitive processes |
||||||
|