Dimensiuni psihologice ale învățării în etapa tinereții
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
551 57
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 11:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.6:374 (1)
Psihologie (3396)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (211)
SM ISO690:2012
GLAVAN, Aurelia, REPEȘCO, Gabriela. Dimensiuni psihologice ale învățării în etapa tinereții. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 1(73), pp. 56-60. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.1.10
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(73) / 2022 / ISSN 1811-5470

Dimensiuni psihologice ale învățării în etapa tinereții

Psychological dimensions of learning in the youth stage

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.1.10
CZU: 159.922.6:374

Pag. 56-60

Glavan Aurelia1, Repeșco Gabriela2
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Școala Doctorală „Științe ale Educației” a Parteneriatului UST, USCH, ISE
 
 
Disponibil în IBN: 21 aprilie 2022


Rezumat

Sinteza de față se bazează pe un eșantion al literaturii de specialitate disponibile. Studiul a implicat o căutare avansată în bazele de date electronice, fiind selectate toate cercetările care au abordat aspectele psihologice ale învățării la vârsta tinereții, din perspectiva psihologiei vârstelor. Dintre cele 60 de articole care au îndeplinit criteriile de includere, în final doar 35 au fost incluse în studiu. Această revizuire a literaturii a demonstrat că la tineri domină învățarea practică, legată de cerințele reale ale viitorului loc de muncă, învățarea independentă fiind mai amplă decât cea instituționalizată. O altă particularitate distinctivă a învățării la tineri este aceea că ea devine accentuat selectivă, conștientă și voluntară, tânărul decide de ce, cât și cum va învăța. Nivelul de organizare și calitatea desfășurării învățării sunt mai ridicate la tinerii cu o școlaritate îndelungată și o profesie care solicită competență intelectuală.

This synthesis is based on a sample of the available literature. The study involved an advanced search in electronic databases, selecting all related research that addressed the psychological aspects of learning at a young age from the perspective of developmental psychology. Of the 60 articles that met the criteria, only 35 were eventually included in the study. This review of the available literature has shown that practical, hands-on learning prevails among young people. Being linked to the real requirements of their future field of work, independent learning being more elaborate than institutionalized learning. Another distinctive feature of young people is that it learning becomes strongly selective, conscious and voluntary - they decide themselves why and how they will learn. The level of organization and the quality of learning are higher among young people with a long-term education and a profession that requires intellectual competence

Cuvinte-cheie
vârstă, perioadă, tinerețe, învăţare, caracteristici psihologice, motivaţie, imaginaţie, procese cognitive,

Keywords: age, period, youth, learning, psychological features, motivation, imagination, cognitive processes