Articolul precedent |
Articolul urmator |
405 23 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-26 11:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.27 (7) |
Psihologie (3327) |
SM ISO690:2012 CIOBANU, Iana. Intervenția de specialitate pentru copii cu dificultăți de relaționare. In: Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii , 29 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 44-56. ISBN 978-9975-46-564-9.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii 2021 | |||||
Conferința "Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii " Chişinău, Moldova, 29 octombrie 2021 | |||||
|
|||||
CZU: 159.922.27 | |||||
Pag. 44-56 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Cercetătorii în domeniu menționează că calitatea relațiilor timpurii lasă o amprentă asupra stilului relațional la altă perioadă de vârstă. Recomandările oferite specialiștilor în domeniu, cu privire la activitățile de intervenție psihologică, reunesc tehnici, metode, exerciții, instrumente etc. într-un program de intervenție psihologică. Articolul prezintă etapele de sprijin specializat bazate pe obiectivele serviciului psihologic care oferă servicii de calitate în mediul educațional. De asemenea, este menționată și descrisă activitatea orientată pe principii, standarde etice și cadrul profesional. Variabilele evaluate în studiu au fost analizate din mai multe perspective. Pentru prima dată, tipul de atașament față de părinți și prieteni și tipul de relație în adolescență. Investigațiile sunt realizate pentru a identifica dacă există sau nu interdependență între variabile. Rezultatele atestă o corelație pozitivă între calitatea atașamentului și tipul acceptabil de interacțiune funcțională / socială dintre subiecții implicați în cercetare și ceilalți. Cercetările au arătat că dezvoltarea relațiilor și reducerea abandonul, influențează tipul de atașament, ci calitatea acestuia. În experimentul formativ au participat 18 adolescenți care au participat la experimentul de constatare cu vârsta cuprinsă între 16 – 19 ani. Rezultatele obținute în urma ședințelor de psihoterapie integrativă au evidențiat că adolescenții din grupul experimental și-au dezvoltat aptitudini de interacțiune cu ceilalți, de soluționare a conflictelor, de reglare emoțională, de siguranță și comunicare eficientă. Rezultatele acestui studiu contribuie la o mai bună înțelegere a rolului pe care atașamentul îl are în formarea relațiilor cu ceilalți în perioada de vârstă precoce. |
|||||
Cuvinte-cheie ataşament, adolescent, comunicare, încredere în sine, abandon, integrativ, siguranţă, suport, intervenție, attachment, relationship, adolescent, communication, education, school psychologist, feeling of abandonment |
|||||
|