Intervenția de specialitate pentru copii cu dificultăți de relaționare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
405 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 11:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.27 (7)
Psihologie (3327)
SM ISO690:2012
CIOBANU, Iana. Intervenția de specialitate pentru copii cu dificultăți de relaționare. In: Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii , 29 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 44-56. ISBN 978-9975-46-564-9..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii 2021
Conferința "Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii "
Chişinău, Moldova, 29 octombrie 2021

Intervenția de specialitate pentru copii cu dificultăți de relaționare

Specialized intervention for children with relationship difficulties

CZU: 159.922.27

Pag. 44-56

Ciobanu Iana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 14 aprilie 2022


Rezumat

Cercetătorii în domeniu menționează că calitatea relațiilor timpurii lasă o amprentă asupra stilului relațional la altă perioadă de vârstă. Recomandările oferite specialiștilor în domeniu, cu privire la activitățile de intervenție psihologică, reunesc tehnici, metode, exerciții, instrumente etc. într-un program de intervenție psihologică. Articolul prezintă etapele de sprijin specializat bazate pe obiectivele serviciului psihologic care oferă servicii de calitate în mediul educațional. De asemenea, este menționată și descrisă activitatea orientată pe principii, standarde etice și cadrul profesional. Variabilele evaluate în studiu au fost analizate din mai multe perspective. Pentru prima dată, tipul de atașament față de părinți și prieteni și tipul de relație în adolescență. Investigațiile sunt realizate pentru a identifica dacă există sau nu interdependență între variabile. Rezultatele atestă o corelație pozitivă între calitatea atașamentului și tipul acceptabil de interacțiune funcțională / socială dintre subiecții implicați în cercetare și ceilalți. Cercetările au arătat că dezvoltarea relațiilor și reducerea abandonul, influențează tipul de atașament, ci calitatea acestuia. În experimentul formativ au participat 18 adolescenți care au participat la experimentul de constatare cu vârsta cuprinsă între 16 – 19 ani. Rezultatele obținute în urma ședințelor de psihoterapie integrativă au evidențiat că adolescenții din grupul experimental și-au dezvoltat aptitudini de interacțiune cu ceilalți, de soluționare a conflictelor, de reglare emoțională, de siguranță și comunicare eficientă. Rezultatele acestui studiu contribuie la o mai bună înțelegere a rolului pe care atașamentul îl are în formarea relațiilor cu ceilalți în perioada de vârstă precoce.

Researchers in the field mention that the quality of early relationships leaves a mark on the relational style at another age. The recommendations offered to the specialists in the field, regarding the psychological intervention activities, bring together techniques, methods, exercises, tools, etc. in a psychological intervention program. The article presents the stages of specialized support based on the objectives of the psychological service that provides quality services in the educational environment. The activity oriented on principles, ethical standards and the professional framework is also mentioned and described. The variables evaluated in the study were analyzed from several perspectives. For the first time, the type of attachment to parents and friends and the type of relationship in adolescence are investigated to identify whether or not there is interdependence between them. The results attest to a positive correlation between the quality of attachment and the acceptable functional / social type of interaction between the subjects involved in the research and the others. Research has shown that it promotes relationships and reduces abandonment, influencing not the type of attachment, but its quality. The training experiment involved 18 adolescents who participated in the finding experiment aged 16-19 years. The results obtained from the integrative psychotherapy sessions showed that the adolescents in the experimental group developed skills of interaction with others, conflict resolution, emotional regulation, safety and effective communication. The results of this study contribute to a better understanding of the role that attachment has in forming relationships with others at an early age.

Cuvinte-cheie
ataşament, adolescent, comunicare, încredere în sine, abandon, integrativ, siguranţă, suport, intervenție,

attachment, relationship, adolescent, communication, education, school psychologist, feeling of abandonment