Articolul precedent |
Articolul urmator |
440 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-04-20 21:50 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016.034:821.512.165 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3920) |
Literaturi în limbi ural-altaice, japoneză, coreeană, ainu, paleo-siberiană, eschimo-aleută, limbi dravidiene, limbi sino-tibetane (Literatură finlandeză, Literatură estonă, Literatură maghiară) (77) |
SM ISO690:2012 CIMPOEŞ, Liubovi, FUYOR, Olga. Üürenicilerin ruh-ahlakli terbietmesindä gagauz dili hem literatura uroklarin önemnii. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , Ed. 2022, 11 februarie 2022, Comrat. Comrat, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Comrat, 2022, Vol.3, pp. 141-142. ISBN 978-9975-83-176-5; 978-9975-83-179-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Ştiinţă, educaţie, cultură Vol.3, 2022 |
||||||
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură" 2022, Comrat, Moldova, 11 februarie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016.034:821.512.165 | ||||||
Pag. 141-142 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article discusses the methodology of using the creativity of Gagauz writers and poets in the general education program for the purpose of cultural and moral education of young people in gymnasium classes. The value of teaching lessons of the Gagauz language and literature and the influence on the moral education of schoolchildren of the gymnasium cycle is revealed. |
||||||
Cuvinte-cheie Cultural and moral education approach, competence approach, self-assessment, self-development, personality, competencies, values |
||||||
|