Modalități de predare/învățare a motivului vânătorii în programul școlar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
431 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-28 05:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.882:82.09 (1)
Educație (14079)
Critică literară. Studii literare (212)
SM ISO690:2012
SOROCATÎI-BRUMĂREL, Oxana, TABURCEANU, Polina. Modalități de predare/învățare a motivului vânătorii în programul școlar. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica științelor filologice, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 3, pp. 124-130. ISBN 978-9975-76-382-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 3, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Modalități de predare/învățare a motivului vânătorii în programul școlar

CZU: 372.882:82.09

Pag. 124-130

Sorocatîi-Brumărel Oxana1, Taburceanu Polina2
 
1 Gimnaziul Calarașeuca, Ocnița,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Disponibil în IBN: 12 aprilie 2022


Rezumat

Articolul elucidează specificul de redare a motivului vânătorii în folclor și în textul literar-artistic. Conținutul se axează pe cercetarea multilaterală a valorilor simbolice pe care le comportă acest motiv. Vânătoarea devine un motiv literar prin care scriitorii meditează asupra unor profunde probleme de natură filozofică, socială, politică, națională, geografică și biologică, concomitent, desigur, cu evocarea, la propriu și la figurat, a unei adevărate vânători. Articolul valorifica creațiile poeților Nicolae Labiș și Șt. Aug. Doinaș în procesul de predare-învățare-evaluare, oferind exemple practice atât pentru treapta gimnazială de învățământ, cât și pentru treapta liceală.

The article reveals the specifics of the transfer of the motive of hunting in folklore and in the literary and artistic text. The content is focused on a multilateral study of the symbolic meanings of this motive. Hunting becomes a literary motive, with the help of which writers reflect on deep philosophical, social, political, national, geographical and biological issues, evoking, of course in the literal and figurative sense of a true hunter. The article uses the works of the poets Nicolae Labis and St. Aug. Doinash in the teaching-learning-assessment process, offering case studies for both middle and high students.

Cuvinte-cheie
temă, motiv, vânătoare, tradiţii, folclor, iniţiere, cunoaştere, arhetip,

subject, motive, hunting, traditions, folklore, initiation, knowledge, archetype