Repere ale politicii discursive în alegerile prezidențiale din România, 2019: participarea cetățenilor români din Republica Moldova și evoluția percepției publice asupra chestiunii Unirii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
404 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 18:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
324(498) (3)
Alegeri. Plebicist. Referendum. Campanie electorală. Corupție electorală. Vicierea alegerilor. Rezultatele alegerilor (119)
SM ISO690:2012
PERU-BALAN, Aurelia, ZGLOBIU, Octavia Raluca. Repere ale politicii discursive în alegerile prezidențiale din România, 2019: participarea cetățenilor români din Republica Moldova și evoluția percepției publice asupra chestiunii Unirii. In: Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice, 2021, nr. 3(187), pp. 18-39. ISSN 1957-2294. DOI: https://doi.org/10.53783/18572294.21.187.02
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice
Numărul 3(187) / 2021 / ISSN 1957-2294

Repere ale politicii discursive în alegerile prezidențiale din România, 2019: participarea cetățenilor români din Republica Moldova și evoluția percepției publice asupra chestiunii Unirii

Highlights of the discursive policy in the presidential elections in Romania, 2019: the participation of romanian citizens in the Republic of Moldova and the evolution of public perception on the issue of union

DOI:https://doi.org/10.53783/18572294.21.187.02
CZU: 324(498)

Pag. 18-39

Peru-Balan Aurelia1, Zglobiu Octavia Raluca2
 
1 Academia de Administrare Publică, Republica Moldova,
2 Universitatea „Babeş-Bolyai”, Cluj-Napoca
 
 
Disponibil în IBN: 9 aprilie 2022


Rezumat

This article investigates the discursive policy of the two electoral actors in the presidential elections in Romania, 2019 - Claus Iohannis vs Viorica Dăncilă. Given that the campaign favorite, according to the polls, Claus Iohannis, refused to participate in televised debates, all messages and remarks between the two were publicized through the new communication channels - especially on personal accounts on Facebook. Attack on the person, media lynching, fake news - all were present in the electoral communication of the two rival staff. At the same time, the study includes an analysis of the evolution of participation of Moldovan citizens who also have Romanian citizenship in the Romanian elections and the evolution of the perception of the subject of Union in this space.

Acest artcol investighează politica discursivă a celor doi actori electorali în alegerile prezidențiale din România, 2019 – Claus Iohannis vs Viorica Dăncilă. În condițiile în care favoritul campaniei, după cum arătau sondajele, Claus Iohannis, a refuzat să participe la dezbateri televizate, toate mesajele și replicile dintre cei doi au fost mediatizate prin noile canale de comunicare – în special, pe conturile personale de Facebook. Atacul la persoană, linșajul mediatic, știrile false - toate au fost prezente in comunicarea electorală a celor două staff-uri rivale. Totodată, studiul incude o analiză a evoluției participării cetățenilor din Republica Moldova care posedă și cetățenie română, la scrutinurile din România, precum și evoluția perceperii subiectului unirii în acest spațiu.

Cuvinte-cheie
presidential elections, Romania, PNL, PSD, Republic of Moldova, Union, electoral speech, televised debates, participation in elections,

alegeri prezidențiale, România, PNL, PSD, Republica Moldova, unire, discurs electoral, dezbateri televizate, participare la scrutin