Rolul empatiei funcţionarului public cu statut special în stabilirea contactului psihologic cu subiecţii raporturilor juridice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
291 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 12:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
342.98:35.08 (52)
Drept administrativ (1224)
Administrație publică. Conducere administrativă. Armată. Artă militară (2626)
SM ISO690:2012
BIVOL, Aliona. Rolul empatiei funcţionarului public cu statut special în stabilirea contactului psihologic cu subiecţii raporturilor juridice. In: Protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului în procesul asigurării ordinii şi securităţii publice , Ed. Ediția I-a, 9 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al Academiei „Ştefan cel Mare” al MAI, 2021, Ediția I-a, pp. 346-355.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului în procesul asigurării ordinii şi securităţii publice
Ediția I-a, 2021
Conferința "Protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului în procesul asigurării ordinii şi securităţii publice "
Ediția I-a, Chişinău, Moldova, 9 decembrie 2021

Rolul empatiei funcţionarului public cu statut special în stabilirea contactului psihologic cu subiecţii raporturilor juridice

CZU: 342.98:35.08

Pag. 346-355

Bivol Aliona
 
Academia „Ştefan cel Mare“ a MAI al Republicii Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 8 aprilie 2022


Rezumat

Funcționarii publici cu statut special implementează empatia ca un remediu în stabilirea contactului psihologic cu subiecții raporturilor juridice. În funcție de participant la proces este utilizată empatia cognitivă, intuitivă, emoțională. Empatia aplicată corect și potrivit tipului subiectului raporturilor juridice asigură succesul deblocării comunicării. Imitarea dispozițiilor celeilalte persoane formează o sincronizare a emoțiilor și sentimentelor. În raport cu unii făptași, empatia se aplică prin canalul rațional, ceea ce determină un contact psihologic eficient în procesul de descoperire a adevărului.

Civil servants with special status implement empathy as a remedy in establishing psychological contact with the subjects of legal relationships. Depending on the participant in the process, cognitive, intuitive, emotional empathy is used. Empathy applied correctly and appropriately to the type of subject of legal relations ensures the success of unblocking communication. Imitating the other person’s dispositions forms a synchronization of emotions and feelings. In relation to some offenders, empathy is applied through the rational channel, which determines an effective psychological contact and the discovery of the truth.