Dezvoltarea competenței investigaționale în cadrul orelor de științe ale naturii – deziderat al educației
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
313 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-23 18:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.136:502+371.12 (1)
Educație (14324)
Natura. Studiul și conservarea naturii. Protecția naturii și a animalelor sălbatice. (672)
SM ISO690:2012
IORDACHE (NEAGU), Marieta. Dezvoltarea competenței investigaționale în cadrul orelor de științe ale naturii – deziderat al educației. In: Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă: . Biologie, Ed. 9, 19-20 martie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Ediția 9, Vol.1, pp. 205-209. ISBN 978-9975-76-390-5 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă
Ediția 9, Vol.1, 2022
Conferința "Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă"
9, Chişinău, Moldova, 19-20 martie 2022

Dezvoltarea competenței investigaționale în cadrul orelor de științe ale naturii – deziderat al educației

Development of investigation competence in the framework natural science hours - education degree

CZU: 371.136:502+371.12

Pag. 205-209

Iordache (Neagu) Marieta123
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Școala Gimnazială „Ion Ionescu”, Valea Călugărească, România,
3 Școala Gimnazială Rachieri – structură, Prahova
 
 
Disponibil în IBN: 24 martie 2022


Rezumat

Datorită faptului că în procesul instructiv-educativ se lucrează cu personalități în formare sau deja formate, cadrul didactic trebuie să găsească cele mai bune soluții pentru ca activitatea pe care o desfășoară cu elevii să se finalizeze prin posibilitatea acestora de a se integra eficient la condițiile mediului, cu ajutorul cunoștințelor și informațiilor pe care le dețin, dar să urmărească și dezvoltarea armonioasă a acestor indivizi din punct de vedere psihologic și social. Activitățile care vizează formarea competențelor investigaționale îndeplinesc acest deziderat prin conexiunea pe care o creează între copil și mediu și, totodată prin starea de bine obținută într-o atmosferă de lucru care invită la învățare prin descoperire, prin apreciere efortului personal.

Due to the fact that in the instructive-educational process we work with personalities in training or already trained, the teacher must find the best solutions for the activity he carries out with the students to be completed by their possibility to integrate effectively to the environmental conditions, with the help of the knowledge and information they have, but also to pursue the harmonious development of these individuals from a psychological and social point of view. The activities aimed at the formation of investigative skills fulfill this goal through the connection it creates between the child and the environment and, at the same time, through the well-being obtained in a work atmosphere that invites learning through discovery, appreciation of personal effort.

Cuvinte-cheie
competenţă investigaţională, disciplina Științe ale naturii, rolul cadrului didactic,

investigative competence, the discipline of Natural Sciences, the role of the teacher