Construcţii anatomice la realizarea portretului sculptural în creaţia lui Lazăr Dubinovschi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
290 1
Ultima descărcare din IBN:
2022-03-28 16:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
730.041.5(478)+730.071.1(478) (1)
Arte plastice (429)
SM ISO690:2012
MARIAN, Ana. Construcţii anatomice la realizarea portretului sculptural în creaţia lui Lazăr Dubinovschi. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 4(41), pp. 207-212. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 4(41) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Construcţii anatomice la realizarea portretului sculptural în creaţia lui Lazăr Dubinovschi

Anatomical constructions of the creation of a sculptural portrait in the works of Lazar Dubinovsky

CZU: 730.041.5(478)+730.071.1(478)

Pag. 207-212

Marian Ana
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
Disponibil în IBN: 21 martie 2022


Rezumat

Primele deprinderi în domeniul anatomiei capului sculptorul Lazăr Dubinovschi (1910-1982) le asimilează la Şcoala de Belle Arte din Bucureşti, unde i-a avut ca profesori pe Dimitrie Paciurea şi Oscar Han. O infl uenţă decisivă asupra creaţiei sale a produs-o călătoria de scurtă durată la Paris, unde şi-a continuat studiile în atelierul lui Antoine Bourdelle, la Academia privată Grand Chomier. În 1930 este absolvent al Şcolii de Arte Frumoase din Bucureşti. În anii 1951-1953, Lazăr Dubinovschi activează în atelierul celebrului sculptor-monumentalist Evghenii Vucetici, la Moscova. Caracteristicile anatomice în portretele realizate de sculptorul Lazăr Dubinovschi au un rol determinant în relevarea caracterului, felului de a fi al personajului. În diverse perioade, documentarismul, romantismul şi umanismul chipurilor create de sculptor au servit drept călăuză în domeniul portretului sculptural atât pentru spectator cât şi pentru colegii de breaslă. Cunoştinţele acumulate de acest sculptor în domeniul anatomiei capului i-au permis să creeze opere de rezonanţă la nivel naţional şi internaţional.

The sculptor Lazar Dubinovsky (1910-1982) received his fi rst skills in the field of anatomy of the head at the School of Fine Arts in Bucharest, where he studied in the class of teachers as Dimitri Pachurya and Oscar Khan. A short trip to Paris had a signifi cant impact on his work, where he continued his studies at the workshop of Antoine Bourdelle, at the Academia Grand Chaumiere. In 1930 he graduated from the School of Fine Arts in Bucharest. In 1951-1953 Lazar Dubinovsky worked in the studio of the famous monumental sculptor Eugenie Vuchetich. Anatomical constructions in the portraits created by Lazar Dubinovsky have a special place in demonstration the character and individual peculiarities of the nature. In different periods, the documentary, romanticism and humanism of the images, created by him became an example of a sculptural portrait for the viewer, and for colleagues in the workshop. The knowledge acquired by the sculptor in the field of anatomy of head allowed him to create signifi cant works on the national and international level.

Cuvinte-cheie
construcţii anatomice, sculptură, portret, realism socialist, aspecte psihologice, documentarism, romantism, realism, diversitate stilistică,

anatomical constructions, sculpture, portrait, socialist realism, psychological aspects, documentary, Romanticism, realism, stylistic diversity