Puterea cuvântului rostit. Mijloacele mass-media – factor de formare a opiniei publice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
249 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-10 12:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
070-051:808.5+808.5+659.4 (1)
Ziare. Presă. Jurnalism (561)
Retorica vorbirii. Arta și tehnica exprimării orale (105)
Publicitate. Informare. Relații cu publicul (389)
SM ISO690:2012
MEREUŢĂ-GRIGORIEV, Vera. Puterea cuvântului rostit. Mijloacele mass-media – factor de formare a opiniei publice. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 4(41), pp. 156-160. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 4(41) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Puterea cuvântului rostit. Mijloacele mass-media – factor de formare a opiniei publice

The power of the spoken word the media – a factor for forming public opinion

CZU: 070-051:808.5+808.5+659.4

Pag. 156-160

Mereuţă-Grigoriev Vera
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 18 martie 2022


Rezumat

Audiovizualului, ca mijloc efi cient de informare a maselor, de coordonator, într-o anumită măsură, al vieţii publice, îi revine şi funcţia de culturalizare a maselor, de propagare a ideilor, a experienţelor valoroase, a principiilor de etică. În articol se fac referinţe atât la misiunea jurnaliştilor TV cât şi la unele carenţe în ţinuta verbală ce privesc tehnica vorbirii (conduita vocală, respiraţia, dicţia, accentuarea...). Pe lângă obiecţii, se fac şi unele sugestii de ordin profesional.

The audiovisual, as an effi cient means of informing the masses, as a coordinator, to a certain extent, of the public life, also has the function of culturalizing the masses , propogating ideas, valuable experiences, ethical principals. The article makes references both to the mission of TV journalists, and to some defi ciences in verbal behaviour regarding speech technique (vocal conduct, breathing, diction, emphasis...). In addition to objections, some professional suggestions are made.

Cuvinte-cheie
jurnalist, vorbire, mesaj, voce, ton, misiune socială, telespectator,

journalist, speech, message, voice, tone, social mission, viewer