Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
246 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-18 00:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
780.8:780.614.334.036(498)+780.8:780.614.334.071.2(498)+780.8:780.614.334.071.4(498) (1) |
Muzică (1807) |
SM ISO690:2012 STOROJENCO, Ion. Incursiune retrospectivă în istoria formării școlii românești de violoncel: bazele didactice și începuturile creaţiei pentru violoncelul-solist. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 4(41), pp. 130-134. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 4(41) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 780.8:780.614.334.036(498)+780.8:780.614.334.071.2(498)+780.8:780.614.334.071.4(498) | ||||||
Pag. 130-134 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Şcoala românească de violoncel se confi gurează în a doua jumătate a secolului XIX într-un context socio-cultural de modernizare prin asimilarea infl uenţelor vestice. Numele primilor violoncelişti români, consideraţi fondatorii şcolii naţionale şi ai repertoriului românesc de violoncel, Constantin Dimitrescu şi Dimitrie Dinicu, este legat de nou instituita Societate Filarmonică Română, de primele instituţii muzical-didactice româneşti. Afi rmându-se ca reprezentanţi ai tradiţiilor vestice de interpretare, ei au promovat metodele şi tehnicile de violoncel, deprinse la Viena şi Paris. Activitatea polivalentă a acestor personalităţi a adus un aport substanţial în evoluţia, popularizarea muzicii profesioniste culte, la educarea unor generaţii importante de interpreţi, la crearea primelor lucrări de anvergură româneşti pentru violoncelul-solist, precum sunt trei concerte pentru violoncel şi orchestră de Constantin Dimitrescu. Aparţinând unei generaţii mai tinere de violoncelişti români, Serafi m Antropov, originar din Chişinău, Republica Moldova şi discipol al Conservatorului „Unirea” din Chişinăul interbelic, s-a impus în istoria şcolii româneşti de violoncel atât prin minunatul său talent dăscălicesc cât şi prin activitatea complexă de interpret-solist, organizator al vieţii de concerte din ţară. |
||||||
Cuvinte-cheie şcoala românească de violoncel, repertoriul românesc de violoncel, Constantin Dimitrescu, Dimitrie Dinicu, Serafi m Antropov, Romanian cello school, Romanian cello repertoire, Constantin Dimitrescu, Dimitrie Dinicu, Serafi m Antropov |
||||||
|