Interpretation aspects of Franz Schubert’s impromptu No. 3, op. 90
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
309 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 21:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[780.8:780.616.433.083.625]:781.68 (1)
Muzică (1808)
SM ISO690:2012
TCACENCO, Victoria, ZANTOUT, Mira. Interpretation aspects of Franz Schubert’s impromptu No. 3, op. 90. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 4(41), pp. 24-31. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 4(41) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Interpretation aspects of Franz Schubert’s impromptu No. 3, op. 90

Impromptu nr. 3, op. 90 de Franz Schubert: Aspecte interpretative

CZU: [780.8:780.616.433.083.625]:781.68

Pag. 24-31

Tcacenco Victoria, Zantout Mira
 
Academy of Music, Theater and Fine Arts
 
 
Disponibil în IBN: 18 martie 2022


Rezumat

Does the music work remain the sole property of the composer? What could have sensitized the performer to the point that he improvises his own short introduction before starting the piece, and changes the authentic nuances in some bars? Is the defi nition of „impromptu” giving freedom to refl ect the true feeling inspiration of the performance moment? The article includes an introduction on F. Schubert, famous Austrian composer and pianist, the study of the impromptu genre defi nition and historical context. The authors have chosen interpretative versions on F. Schubert’s Impromptu no. 3, op.90 off ered by V. Horowitz, S.Richter, D.Lipatti, M.J. Pires, D. Fray, K. Buniatishvili. Besides a short description of their pianistic abilities, the authors tried to reveal the individual approach of each performer. It is important to mention an unusual treatment of this genre by D. Lipatti who added his own two bars improvised on Schubert’s text.

Opera muzicală rămâne proprietatea exclusivă a compozitorului? Ce l-ar fi putut sensibiliza pe interpret până la punctul în care îşi improvizează propria scurtă introducere înainte de a începe piesa şi schimbă nuanţele autentice în unele măsuri? Defi niţia „impromptu” oferă libertate pentru a refl ecta adevărata inspiraţie sentimentală a momentului de interpretare? Articolul include o introducere despre F. Schubert, faimosul compozitor şi pianist austriac, studiul defi niţiei şi contextului istoric al genului „impromptu”, studierea şi descrierea acestuia în manuale şi dicţionare. Autorii au ales versiuni interpretative ale Impromptu nr. 3, op. 90 de F. Schubert, oferite de V. Horowitz, S. Richter, D. Lipatti, M.J. Pires, D. Fray, K. Buniatishvili. Pe lângă o scurtă descriere a abilităţilor lor pianistice, autorii au încercat să dezvăluie abordarea individuală a fi ecărui interpret. Este important să menţionăm o tratare neobişnuită a genului de Dinu Lipatti, care a adăugat la textul lui Schubert două măsuri proprii improvizate.

Cuvinte-cheie
Franz Schubert, Impromptu, piano, performance,

Franz Schubert, impromptu, pian, interpretare