Conlucrarea instituției de educație timpurie cu familiile din care provin copii cu deficiențe afective
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
259 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-14 11:25
SM ISO690:2012
SACALIUC, Nina. Conlucrarea instituției de educație timpurie cu familiile din care provin copii cu deficiențe afective. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 3 decembrie 2021, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2021, Ediția 6, pp. 201-207. ISBN 978-9975-161-01-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 6, 2021
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
Bălți, Moldova, 3 decembrie 2021

Conlucrarea instituției de educație timpurie cu familiile din care provin copii cu deficiențe afective


Pag. 201-207

Sacaliuc Nina
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 16 martie 2022


Rezumat

The article focuses on the ways in which the early education institution and the families with children having educational disabilities can collaborate. The specific psychological climate of the family is highlighted, this climate having a decisive impact on the child's emotional state, that influences his future attitude towards other people, towards himself. The difficulties faced by parents in the education of children with emotional deficiencies and the valuable indications that these families must follow are described.

Cuvinte-cheie
Cooperation, children with emotional deficiencies, the institution of early education, behavior, psychological climate, emotional knowledge