Manifestarea comportamentului asertiv la adolescenţii contemporani
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1427 80
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 16:46
SM ISO690:2012
MORARU, Ina. Manifestarea comportamentului asertiv la adolescenţii contemporani . In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2012, nr. 27, pp. 60-73. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 27 / 2012 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Manifestarea comportamentului asertiv la adolescenţii contemporani

Pag. 60-73

Moraru Ina
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

Assertiveness is a relatively young, introduced by experts in behavioral therapy, is taken and then used in relation to employment, commercial techniques in education and pedagogy. Assertiveness is the result of a set of attitudes and behaviors learned that long-term consequences resulted in improved social relationships, developing trust, respect for individual rights, the formation of a healthy lifestyle, improve decision making ability. Assertive behavior demonstrates respect for self and others, promotes self-disclosure, positive appreciation of self and self worth. Fixing our attention on assertiveness in particular due to the belief that assertive behavior can be considered prosocial behavior, characterized by focusing on social values, where the lead is individual. Specific knowledge and assertiveness phenomenon enables us to say that assertive training skills that make up the area, promote prosocial behavior development. Also do not forget the features once individual, which would show a chance, and self-esteem, open and appropriate expression of thoughts and feelings, and reduce anxiety.

Adolescenţii trebuie să încerce să înveţe în permanenţă despre propriul lor comportament. În acest sens asertivitatea este esenţială. Lucrarea de faţă este orientată spre cercetarea comportamentului asertiv a adolescentului cu scopul învingerii greutăţilor, depăşirea manifestărilor agresive în comunicarea interpersonală. Pentru a putea depăşi această perioadă, fără agresivitate este necesar cercetarea şi formarea comportamentului asertiv. Asertivitatea este un concept relativ tînăr, introdus de specialiştii din terapie comportamentală, fiind preluată şi apoi utilizată în relaţie de muncă, în tehnicile comerciale, în învăţămînt şi pedagogie. Asertivitatea este rezultatul unui set de atitudini şi comportamente învăţate care au consecinţe pe termen lung finalizat cu îmbunătăţirea relaţiilor sociale, dezvoltarea încrederii, respectarea drepturilor persoanei, formarea unui stil de viaţă sănătos, îmbunătăţirea abilităţii de luare a decizii. Comportamentul asertiv demonstrează respectul faţă de sine şi de ceilalţi, promovează autodezvăluirea, autocontrolul şi aprecierea pozitivă ai valorii de sine.

Cuvinte-cheie
asertivitate, comportament asertiv, comportament agresiv, comportament pasiv, conştiinţă, neurotism,

extroversie, deschidere.,

agreabilitate