Procedee raţionale de instruire şi impactul la dezvăluirea conţinutului noţiunilor la limba română
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
886 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-02 19:17
SM ISO690:2012
TROFĂILĂ, Lidia. Procedee raţionale de instruire şi impactul la dezvăluirea conţinutului noţiunilor la limba română. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2011, nr. 25, pp. 1-10. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 25 / 2011 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Procedee raţionale de instruire şi impactul la dezvăluirea conţinutului noţiunilor la limba română

Pag. 1-10

Trofăilă Lidia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

The training process enables the knowledge assimilation, the formation of skills and abilities necessary to work at school subjects, even at Romanian at such an early age as the early school one. Making mistakes in writing, and breaking the rules of writing words are a proof that these rules haven’t been learnt consciously by pupils, or they haven’t the necessary working skills. In the process of analyzing texts and writing rules before writing dictations the pupils proved that they had heard about the existence of the writing rules for the short forms of the pronouns proper nouns and spelling situations; still only few pupils haven’t made any mistakes.