Studiul experimental al particularităţilor motivaţiei de învaţare la studenţii psihologi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1723 240
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 16:39
SM ISO690:2012
LOSÎI, Elena. Studiul experimental al particularităţilor motivaţiei de învaţare la studenţii psihologi. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2012, nr. 26, pp. 36-45. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 26 / 2012 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Studiul experimental al particularităţilor motivaţiei de învaţare la studenţii psihologi

Pag. 36-45

Losîi Elena
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2013


Rezumat

Learn motivation is the primary segment of school success. Motivation assigns all the factors that trigger human activity, selectively directs by certain goals and energy sustains its. We are aware that the path that student and teacher must go thorough to get knowledge is not straight and smooth. This involves acquiring a specialized language and a certain type of speech which is based on facts, but equally, to capture the relationship between psychological facts, to be further structured. The features and the dynamics of psychologist students’ motivations from different universities from Moldova are presented. An experimental research which included 157 first and last year’s students were realized.

Motivaţia de a învăţa este segmentul primordial al succesului şcolar. Motivaţia desemnează ansamblul factorilor care declanşează activitatea omului, o orientează selectiv către anumite scopuri şi o susţine energetic. Suntem pe deplin conştienţi de faptul că drumul pe care trebuie să-l parcurgă studentul cu profesorul său pentru a ajunge la cunoaşterea şi înţelegerea învăţării, nu este deloc un drum drept şi fără obstacole. Aceasta presupune însuşirea unui limbaj de specialitate, a unui anumit tip de discurs care să se sprijine pe fapte, dar, în aceeaşi măsură, să şi surprindă relaţiile dintre faptele de ordin psihologic, pentru a putea fi ulterior structurate. În articolul dat sunt prezentate particularităţile şi dinamica motivaţiei la studenţii psihologi din diferite instituţii de învăţământ din Moldova. Rezultatele au fost obţinute în urma realizării unui studiu experimental, în care au fost incluşi 157 de studenţi ai anului întâi şi anului final, ce-şi fac studiile la UPS „Ion Creangă” şi la USM, specialitatea psihologie

Cuvinte-cheie
motivaţie de învăţare, motivaţie extrinsecă, motivaţie intrinsecă