Articolul precedent |
Articolul urmator |
290 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-09-20 14:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
377.018.57 (1) |
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (266) |
SM ISO690:2012 ГУШУВАТИ, Алена. Dual education – a sustainable product of the social partnership. In: Sustenabilitatea: îmbunătățirea produselor destinate consumatorilor și planetei, 11 noiembrie 2021, Chişinău. Chisinau, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2021, pp. 138-144. ISBN 978-9975-155-58-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sustenabilitatea: îmbunătățirea produselor destinate consumatorilor și planetei 2021 | |||||
Simpozionul "Sustenabilitatea: îmbunătățirea produselor destinate consumatorilor și planetei" Chişinău, Moldova, 11 noiembrie 2021 | |||||
|
|||||
CZU: 377.018.57 | |||||
JEL: I25, M53 | |||||
Pag. 138-144 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Secolul XXI, fără dubii a adus multe schimbări atât în domeniul economic, cât și cel social. Inevitabil și-a lăsat amprenta și pe domeniul educației, la toate nivele (de la cel preșcolar spre cel superior). Rolul fundamental al educației constă în pregătirea și dezvoltarea calitativă a competențelor necesare viitorilor specialiști. Sistemele tradiționale, la moment, nu mai aduc rezultatele așteptate de mediul real de business, de aceea apare necesitatea în identificarea de noi sisteme, mai eficiente și practice. În acest sens, este rațional să apelăm la practicile internaționale, care au implementat cu succes noile sisteme. Un exemplu bun este forma duală de studii, originea căreia se regăsește și se practică pe larg în Germania (un pic de statistică: peste 50 % dintre germani au finalizat un program de cooperare dual [6]). Scopul de bază al articolului este de a demonstra relevanța formei duale pentru învățământul superior. Printre metodele de cercetare au fost folosite metode calitative (observația, compararea rezultatelor cercetărilor autorilor autohtoni, cât și internaționali, ) și cantitative. În final se aduc argumentele pro implementării formei duale, pe baza experienței dezvoltării sale în Germania, Elveția și Australia, și alte țări ca produs sustenabil al parteneriatului social, în care rolul principal revine angajatorilor, precum și modalități de utilizare a elementelor sale în sistemul de învățământ superior în Republica Moldova. |
|||||
Cuvinte-cheie higher education, dual form, international practices |
|||||
|