Dual education – a sustainable product of the social partnership
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
290 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-20 14:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.018.57 (1)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (266)
SM ISO690:2012
ГУШУВАТИ, Алена. Dual education – a sustainable product of the social partnership. In: Sustenabilitatea: îmbunătățirea produselor destinate consumatorilor și planetei, 11 noiembrie 2021, Chişinău. Chisinau, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2021, pp. 138-144. ISBN 978-9975-155-58-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sustenabilitatea: îmbunătățirea produselor destinate consumatorilor și planetei 2021
Simpozionul "Sustenabilitatea: îmbunătățirea produselor destinate consumatorilor și planetei"
Chişinău, Moldova, 11 noiembrie 2021

Dual education – a sustainable product of the social partnership

Învățământul dual – produs sustenabil al parteneriatului social

CZU: 377.018.57
JEL: I25, M53

Pag. 138-144

Гушувати Алена
 
Молдавская экономическая академия
 
Disponibil în IBN: 15 februarie 2022


Rezumat

Secolul XXI, fără dubii a adus multe schimbări atât în domeniul economic, cât și cel social. Inevitabil și-a lăsat amprenta și pe domeniul educației, la toate nivele (de la cel preșcolar spre cel superior). Rolul fundamental al educației constă în pregătirea și dezvoltarea calitativă a competențelor necesare viitorilor specialiști. Sistemele tradiționale, la moment, nu mai aduc rezultatele așteptate de mediul real de business, de aceea apare necesitatea în identificarea de noi sisteme, mai eficiente și practice. În acest sens, este rațional să apelăm la practicile internaționale, care au implementat cu succes noile sisteme. Un exemplu bun este forma duală de studii, originea căreia se regăsește și se practică pe larg în Germania (un pic de statistică: peste 50 % dintre germani au finalizat un program de cooperare dual [6]). Scopul de bază al articolului este de a demonstra relevanța formei duale pentru învățământul superior. Printre metodele de cercetare au fost folosite metode calitative (observația, compararea rezultatelor cercetărilor autorilor autohtoni, cât și internaționali, ) și cantitative. În final se aduc argumentele pro implementării formei duale, pe baza experienței dezvoltării sale în Germania, Elveția și Australia, și alte țări ca produs sustenabil al parteneriatului social, în care rolul principal revine angajatorilor, precum și modalități de utilizare a elementelor sale în sistemul de învățământ superior în Republica Moldova.

The 21st century has undoubtedly brought many changes in both the economic and social sectors. Inevitably, it left his mark on education, at all levels (from preschool to high school). The fundamental role of education is the preparation and qualitative development of the skills needed by future specialists. Traditional systems no longer deliver the results expected by the real business environment at the moment, so there is a need to find new systems that are more efficient and practical. In this regard, it is reasonable to refer to word experience, which have been successfully implemented the new systems. A good example is the dual form of education, the origins of which are found and widely practiced in Germany (some statistics: more than 50% of Germans have completed the double cooperation program). The main purpose of the article is to demonstrate the relevance of the dual form for higher education. Among the research methods were used qualitative methods (observation, comparison of research results of domestic and international authors) and quantitative ones. Finally, the arguments in favor of implementing the dual form are based on the experience of its development in Germany, Switzerland, Australia and other countries, as a sustainable product of the social partnership, in which the main role belongs to employers, as well as ways to use its elements in the higher education system in the Republic of Moldova.

Cuvinte-cheie
higher education, dual form, international practices