Syntactic ambiguity in advertising language
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
312 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-24 04:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
81'367:659.1 (1)
Lingvistică. Limbi (5046)
Publicitate. Reclamă (175)
SM ISO690:2012
VASILOAIA, Mihaela. Syntactic ambiguity in advertising language. In: Dezvoltare economică și cercetare, 18-19 martie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Cooperatist - Comercială din Moldova, 2021, pp. 307-313. ISBN 978-9975-81-058-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dezvoltare economică și cercetare 2021
Conferința "Dezvoltare economică și cercetare"
Chişinău, Moldova, 18-19 martie 2021

Syntactic ambiguity in advertising language

CZU: 81'367:659.1

Pag. 307-313

Vasiloaia Mihaela
 
George Bacovia University of Bacău
 
 
Disponibil în IBN: 15 februarie 2022


Rezumat

Advertising language needs to be rather vague on the syntactic level. Advertising language is highly ambiguous, avoiding clear and concrete statements and resorting to vague utterances that offer numerous layers of potential interpretation. Ambiguity in advertising becomes manifest on the levels of semantics, syntax and reference. In this article, I will approach ambiguity at a semantic level.

Cuvinte-cheie
Advertising, language, ambiguity, syntactic level