Conceptul educației pentru toleranță pe parcursul vieții
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
290 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-08 22:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.017 (1)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (211)
SM ISO690:2012
CĂPĂŢÎNĂ, Sofia. Conceptul educației pentru toleranță pe parcursul vieții. In: Dezvoltare economică și cercetare, 18-19 martie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Cooperatist - Comercială din Moldova, 2021, pp. 283-286. ISBN 978-9975-81-058-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dezvoltare economică și cercetare 2021
Conferința "Dezvoltare economică și cercetare"
Chişinău, Moldova, 18-19 martie 2021

Conceptul educației pentru toleranță pe parcursul vieții

CZU: 374.017

Pag. 283-286

Căpăţînă Sofia
 
Universitatea Cooperatist-Comercială din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 februarie 2022


Rezumat

Reforma educațională urmărește, printre alte obiective importante, formarea de comportamente și atitudini tolerante, pe baza cărora elevii să acționeze cu înțelegere și responsabilitate în diverse circumstanțe ale vieții. Noile educații, promovate cu insistență în ultimul timp, inclusiv grație inițiativei UNESCO, includ și educația pentru toleranță ca prioritate, paralel cu educația pentru pace și democrație și educația pentru drepturile omului. Aceste componente însemnate ale educației axiologice au ca scop cunoașterea și respectarea valorilor fundamentale ale societății democratice, dezvoltarea conduitei participative la viața socială, cultivarea păcii și a toleranței etc.

Cuvinte-cheie
toleranţa, educația pentru toleranță, atitudine, comportament, identitate etnică.