Direcții strategice de dezvoltare inovativă a cooperației de consum din Republica Moldova
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
447 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-06 11:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
334.735:338.1(478) (1)
Forme de organizare și cooperare în activitatea economică (975)
Situație economică. Ciclu economic. Dezvoltarea structurii economice. Creștere (277)
SM ISO690:2012
ŞAVGA, Larisa, LIVIŢCHI, Oxana. Direcții strategice de dezvoltare inovativă a cooperației de consum din Republica Moldova. In: Dezvoltare economică și cercetare, 18-19 martie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Cooperatist - Comercială din Moldova, 2021, pp. 14-22. ISBN 978-9975-81-058-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dezvoltare economică și cercetare 2021
Conferința "Dezvoltare economică și cercetare"
Chişinău, Moldova, 18-19 martie 2021

Direcții strategice de dezvoltare inovativă a cooperației de consum din Republica Moldova

Strategic guidelines for innovative development of the consumer co-operatives in the Republic of Moldova

CZU: 334.735:338.1(478)

Pag. 14-22

Şavga Larisa, Liviţchi Oxana
 
Universitatea Cooperatist-Comercială din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 februarie 2022


Rezumat

Consumer cooperatives has become an important segment of the socio-economic system of the Republic of Moldova, withstanding periods of economic decline. Currently, the country’s consumer cooperatives system faces both external and internal challenges. These can have significant consequences in the following periods of activity if the necessary measures are not taken. Therefore, new paradigms of innovative development must be applied, considering the internal capacities and limited financial resources of the cooperative system, but also the need for sustainable development. Contemporary challenges and environmental opportunities impose the need to rethink the cooperative forms of organization and management, optimize the economic activity, managerial reengineering of the cooperative system, diversify the fields of activity, and develop the human resources engaged in the cooperatives. The implementation of innovative solutions in this context would stimulate the efficient, sustainable development of consumer cooperation in the country.

Cuvinte-cheie
cooperatives development, innovation, strategic objectives