Articolul precedent |
Articolul urmator |
288 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-04 14:44 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.923.2+316.61 (11) |
Psihologie (3362) |
Psihologie socială (960) |
SM ISO690:2012 АНЦИБОР, Людмила, ДОНЧЕНКО, Игорь. Психологическая модель восприятия доходов. In: Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională, 16 septembrie 2021, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 262-267. ISBN 978-9975-56-934-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională 2021 | ||||||
Conferința "Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională" Chişinău, Moldova, 16 septembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.923.2+316.61 | ||||||
Pag. 262-267 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
People’s perception about their own financial situation is determining their psychological state as well as the character of interactions within the social system. The self-image is much more meaningful then identity itself – it is the source of all mental processes. It is reflecting and filtering the personality’s knowledge and life experience. In a broad sense, the self-image comprises everything a person can think it belongs to him/her including: physical body, material (income, property, etc.), psychological (inner world, ideas, reasons, etc.) and social aspects (family, friends, colleagues, etc.), activity (work, hobby, etc.) and other. In this article we will analyse the general structure which is influencing on income perception. |
||||||
|