Психологическая модель восприятия доходов
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
288 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-04 14:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923.2+316.61 (11)
Psihologie (3362)
Psihologie socială (960)
SM ISO690:2012
АНЦИБОР, Людмила, ДОНЧЕНКО, Игорь. Психологическая модель восприятия доходов. In: Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională, 16 septembrie 2021, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 262-267. ISBN 978-9975-56-934-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională 2021
Conferința "Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională"
Chişinău, Moldova, 16 septembrie 2021

Психологическая модель восприятия доходов

CZU: 159.923.2+316.61

Pag. 262-267

Анцибор Людмила1, Донченко Игорь2
 
1 Молдавский Государственный Университет,
2 Centrul Tehnico-criminalistic și Expertize Judiciare al IGP al MAI
 
 
Disponibil în IBN: 10 februarie 2022


Rezumat

People’s perception about their own financial situation is determining their psychological state as well as the character of interactions within the social system. The self-image is much more meaningful then identity itself – it is the source of all mental processes. It is reflecting and filtering the personality’s knowledge and life experience. In a broad sense, the self-image comprises everything a person can think it belongs to him/her including: physical body, material (income, property, etc.), psychological (inner world, ideas, reasons, etc.) and social aspects (family, friends, colleagues, etc.), activity (work, hobby, etc.) and other. In this article we will analyse the general structure which is influencing on income perception.