Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
491 25 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-09 16:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.091 (72) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2011) |
SM ISO690:2012 CABAC, Valeriu, CERNEI, Andriana. Problematica formării competenţei de realizare a experimentelor în știinţele umanistice.. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 4(72), pp. 90-94. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.4.11 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(72) / 2021 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.4.11 | ||||||
CZU: 373.091 | ||||||
Pag. 90-94 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Realizarea cercetării conceptului de competenţă, de la primele atestări ale acestuia, delimitânduse cele trei generaţii de definiţii propuse anterior de cercetători, este expusă în conţinutul articolului de faţă. Se subliniază dualitatea conceptului cu care se va lucra în contextul formării și dezvoltării competenţei de realizare a experimentelor în știinţele umanistice. În ultimele decenii, în care se atestă tentative tot mai dese de a folosi metoda experimentului în știinţele umanistice, sunt identificate diferenţele de bază dintre realizarea experimentelor în știinţele reale și realizarea experimentelor în știinţele umanistice, fiind detaliată esenţa metodei experimentului. În partea a treia a lucrării este realizată o trecere în revistă a competenţei de realizare a experimentelor prin prisma documentelor de politici educaţionale și detalierea activităţilor realizate de elevi, pentru formarea și dezvoltarea acestei competenţe. |
||||||
Cuvinte-cheie informatica școlară, curriculum, module la alegere, competențe, abordarea prin competenţe a procesului de instruire, competenţe-cheie, competenţa de realizare a experimentelor în știinţele umanistice, computer science, curriculum, modules of your choice, competencies, competency-based approach to the training process, key competencies, competence of experiments in the humanities |
||||||
|