Problematica formării competenţei de realizare a experimentelor în știinţele umanistice.
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
491 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-09 16:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.091 (72)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2011)
SM ISO690:2012
CABAC, Valeriu, CERNEI, Andriana. Problematica formării competenţei de realizare a experimentelor în știinţele umanistice.. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 4(72), pp. 90-94. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.4.11
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(72) / 2021 / ISSN 1811-5470

Problematica formării competenţei de realizare a experimentelor în știinţele umanistice.

The issue of forming the competence of experiments realization in humanistic science

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.4.11
CZU: 373.091

Pag. 90-94

Cabac Valeriu1, Cernei Andriana2
 
1 Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 31 ianuarie 2022


Rezumat

Realizarea cercetării conceptului de competenţă, de la primele atestări ale acestuia, delimitânduse cele trei generaţii de definiţii propuse anterior de cercetători, este expusă în conţinutul articolului de faţă. Se subliniază dualitatea conceptului cu care se va lucra în contextul formării și dezvoltării competenţei de realizare a experimentelor în știinţele umanistice. În ultimele decenii, în care se atestă tentative tot mai dese de a folosi metoda experimentului în știinţele umanistice, sunt identificate diferenţele de bază dintre realizarea experimentelor în știinţele reale și realizarea experimentelor în știinţele umanistice, fiind detaliată esenţa metodei experimentului. În partea a treia a lucrării este realizată o trecere în revistă a competenţei de realizare a experimentelor prin prisma documentelor de politici educaţionale și detalierea activităţilor realizate de elevi, pentru formarea și dezvoltarea acestei competenţe.

This article investigates the concept of competence, from its first attestations, delimiting the three generations of definitions previously proposed by researchers. The duality of the concept that will be worked on in the context of the formation and development of the competence to carry out experiments in the humanities is underlined. In the context of the last decades, in which there are more and more frequent attempts to use the humanities experiment method, the basic differences between the real science experiments and the humanities experiments are identified, detailing the essence of the experiment method. In the third part of the paper, a review of the competence of conducting experiments is made through the prism of educational policy documents and detailing the activities performed by students for the formation and development of this competence.

Cuvinte-cheie
informatica școlară, curriculum, module la alegere, competențe, abordarea prin competenţe a procesului de instruire, competenţe-cheie, competenţa de realizare a experimentelor în știinţele umanistice,

computer science, curriculum, modules of your choice, competencies, competency-based approach to the training process, key competencies, competence of experiments in the humanities