Tehnologiile informaţiei şi comunicării în consilierea carierei
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
421 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 17:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.047:004+37.03 (1)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (246)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4156)
SM ISO690:2012
LUNGU, Daniela-Marinela, PERJAN, Carolina. Tehnologiile informaţiei şi comunicării în consilierea carierei. In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.2, pp. 61-66. ISBN 978-9975-76-373-8 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în fața noilor provocări
Vol.2, 2021
Conferința "Educația în fața noilor provocări"
Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021

Tehnologiile informaţiei şi comunicării în consilierea carierei

CZU: 37.047:004+37.03

Pag. 61-66

Lungu Daniela-Marinela, Perjan Carolina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 ianuarie 2022


Rezumat

Propunem, în prezenta lucrare, o succintă abordare teoretică a potenţialului pe care-l reprezintă tehnologiile informatice şi de comunicare în consilierea carierei. Actualitatea temei alese este dată de provocările la care va trebui să facă faţă sistemul de consiliere prin folosirea TIC de către consilierii de orientare, în special în furnizarea serviciilor pentru beneficiari. În multe ţări, deşi nou, TIC în consilierea profesională atrage tot mai mult interesul politicienilor şi al asociaţiilor profesionale din consiliere, inclusiv datorită documentelor recente ale Comisiei Europene şi cercetărilor internaţionale care le-au urmat (studiul O.E.C.D.). Suntem puşi în faţa provocărilor de a ne adapta unei lumi care nu mai este la fel de sigură şi predictibilă cum era odată. Creşterea, maturizarea şi orientarea profesională a adolescenţilor sunt mai dificile decât au fost până acum. Perioada adolescenţei, pe lângă multiplele sale probleme legate predominant de transformările biologice ale pubertăţii, este ultima perioadă, cea mai arzătoare, în care decizia alegerii unei cariere nu mai poate fi amânată. Pentru adolescenţii care se află în faţa alegerii unei profesii, testarea vocaţiei trebuie să fie un factor determinant. A face o astfel de alegere sub influenţa unui „trend”, bazată pe sfaturile prietenilor şi/sau sub influenţa părinţilor nu este deloc recomandat. Autocunoaşterea şi conştientizarea abilităţilor şi vocaţiei către anumite domenii de activitate sunt condiţii esenţiale pentru dezvoltarea unei cariere de succes.

In this thesis I will present a brief theoretical approach on the immense potential represented by the information and communication technologies (ICT) in the field of career counseling. The novelty of the chosen theme is given by the challenges the counseling system faces when guidance counselors use ICT, especially when providing services to the beneficiaries. In many countries, despite being rather new, ICT within career counseling attracts the interest of politicians and professional organizations within the field of counseling more and more, mainly because of the recent documents of the European Committee and the international studies that followed (the O.E.C.D. study).We are facing the challenge of adapting to a word that is no longer as safe and predictable as it once was. The growth, maturity and career orientation of teens are more difficult that they have ever been. Adolescence, in addition to the problems primarily regarding the biological changes of puberty, is the last period, the most intense one, when the decision regarding a career can no longer be postponed. For the teenagers faced with choosing a career, the vocational testing should be a decisive factor. Making such a decision influenced by a “tend”, based on the advice of friends and/or parents is not recommended. Self-knowledge and the awareness of one’s abilities and the pursuit of particular domains of activity are required for the good development of a successful career.

Cuvinte-cheie
vocaţie, TIC in consilierea carierei, aptitudini cognitive, interese, trăsături de personalitate, valori,

vocation, ICT in career counseling, cognitive abilities, interests, personality traits, principles