Articolul precedent |
Articolul urmator |
421 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-10 17:05 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.047:004+37.03 (1) |
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (246) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4156) |
SM ISO690:2012 LUNGU, Daniela-Marinela, PERJAN, Carolina. Tehnologiile informaţiei şi comunicării în consilierea carierei. In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.2, pp. 61-66. ISBN 978-9975-76-373-8 (PDF). |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația în fața noilor provocări Vol.2, 2021 |
||||||
Conferința "Educația în fața noilor provocări" Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.047:004+37.03 | ||||||
Pag. 61-66 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Propunem, în prezenta lucrare, o succintă abordare teoretică a potenţialului pe care-l reprezintă tehnologiile informatice şi de comunicare în consilierea carierei. Actualitatea temei alese este dată de provocările la care va trebui să facă faţă sistemul de consiliere prin folosirea TIC de către consilierii de orientare, în special în furnizarea serviciilor pentru beneficiari. În multe ţări, deşi nou, TIC în consilierea profesională atrage tot mai mult interesul politicienilor şi al asociaţiilor profesionale din consiliere, inclusiv datorită documentelor recente ale Comisiei Europene şi cercetărilor internaţionale care le-au urmat (studiul O.E.C.D.). Suntem puşi în faţa provocărilor de a ne adapta unei lumi care nu mai este la fel de sigură şi predictibilă cum era odată. Creşterea, maturizarea şi orientarea profesională a adolescenţilor sunt mai dificile decât au fost până acum. Perioada adolescenţei, pe lângă multiplele sale probleme legate predominant de transformările biologice ale pubertăţii, este ultima perioadă, cea mai arzătoare, în care decizia alegerii unei cariere nu mai poate fi amânată. Pentru adolescenţii care se află în faţa alegerii unei profesii, testarea vocaţiei trebuie să fie un factor determinant. A face o astfel de alegere sub influenţa unui „trend”, bazată pe sfaturile prietenilor şi/sau sub influenţa părinţilor nu este deloc recomandat. Autocunoaşterea şi conştientizarea abilităţilor şi vocaţiei către anumite domenii de activitate sunt condiţii esenţiale pentru dezvoltarea unei cariere de succes. |
||||||
Cuvinte-cheie vocaţie, TIC in consilierea carierei, aptitudini cognitive, interese, trăsături de personalitate, valori, vocation, ICT in career counseling, cognitive abilities, interests, personality traits, principles |
||||||
|