Predarea și învățarea la distanță a disciplinei fizica. Compartimentul „Oscilații și fenomene oscilatorii”
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
384 15
Ultima descărcare din IBN:
2022-11-13 19:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.43:53 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3915)
Fizică (1735)
SM ISO690:2012
BALMUŞ, Nicolae, ANDRONIC, Ion, TINCU, Radu. Predarea și învățarea la distanță a disciplinei fizica. Compartimentul „Oscilații și fenomene oscilatorii”. In: Fizica şi Tehnologiile Moderne, 2021, nr. 3-4(75-76), pp. 24-33. ISSN 1810-6498. DOI: https://doi.org/10.53081/1810-6498.2021.75-76.24
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Fizica şi Tehnologiile Moderne
Numărul 3-4(75-76) / 2021 / ISSN 1810-6498 /ISSNe 2537-6349

Predarea și învățarea la distanță a disciplinei fizica. Compartimentul „Oscilații și fenomene oscilatorii”

Distance teaching and learning of physics. „Oscillations and oscillatory phenomena" sectio

DOI:https://doi.org/10.53081/1810-6498.2021.75-76.24
CZU: 37.018.43:53

Pag. 24-33

Balmuş Nicolae1, Andronic Ion2, Tincu Radu2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Centrul de Tehnologii Informaţionale şi Comunicare în Educaţie „ProIntelect”
 
 
Disponibil în IBN: 27 ianuarie 2022


Rezumat

În prezenta lucrare autorii propun pentru sistemul educațional o versiune de manual digital interactiv la capitolul „Oscilații și fenomene oscilatorii”. Interactivitatea este asigurată de cca 28 de experimente și lucrări de laborator virtuale. Manualul este prevăzut pentru predarea - învățarea acestui capitol în clasă dar și la distanță. Sunt arătate avantajele manualului digital interactiv vis-a-vis de manualul clasic tipărit. În articol sunt prezentate exemple de studiere a oscilațiilor și compunerea acestora pe calculator. Aplicațiile propuse sunt create pe baza modelului științific (matematic) și permit măsurători, care dau experimentelor virtuale o finalitate.

In this paper, the authors propose for the educational system a version of an interactive digital textbook in the chapter „Oscillations and oscillating phenomena". Interactivity is provided by about 28 virtual experiments and laboratory works. The textbook is provided for teaching - learning this chapter both in classes and at distance. The advantages of the interactive digital textbook over the classic printed textbook are shown. There are given examples of studying the oscillations and their composition on the computer. The proposed applications are created based on a scientific (mathematical) model and allow measurements, which give virtual experiments a finality.

Cuvinte-cheie
TIC (Tehnologii Informaționale și de Comunicații), manual digital interactiv, experimente virtuale, învăţământ la distanţă, lucrări de laborator virtuale, manual digital interactiv, oscilații armonice neamortizate, reprezentarea fazorială a oscilațiilor, reprezentarea grafică a oscilațiilor, compunerea oscilațiilor colineare, compunerea oscilațiilor perpendiculare, oscilații amortizate, oscilații forțate, rezonanța mecanică,

ICT (Information and Communication Technologies), interactive digital manual, virtual experiments, distance learning, virtual laboratory works, interactive digital manual, unamortized harmonic oscillations, phasor representation of oscillations, graphical representation of oscillations, composition of collinear oscillations, composition of perpendicular oscillations, damped oscillations, forced oscillations, mechanical resonance