Evoluția curriculumului la chimie pentru învățământul general din perspectiva formării culturii cercetării elevilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
384 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-21 15:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372:54+001.2:37.091 (1)
Educație (14220)
Chimie. Cristalografie. Mineralogie (2025)
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1388)
Organizarea instruirii (530)
SM ISO690:2012
COROPCEANU, Eduard, GODOROJA, Rita. Evoluția curriculumului la chimie pentru învățământul general din perspectiva formării culturii cercetării elevilor. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2021, nr. 4(26), pp. 45-53. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v26i4.45-53
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 4(26) / 2021 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Evoluția curriculumului la chimie pentru învățământul general din perspectiva formării culturii cercetării elevilor

The evolution of the chemistry curriculum for general education from the perspective of forming the student's research culture

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v26i4.45-53
CZU: 372:54+001.2:37.091

Pag. 45-53

Coropceanu Eduard, Godoroja Rita
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 26 ianuarie 2022


Rezumat

Procesul educațional este orientat spre necesitățile pieței muncii în perspectivă și formarea unor competențe valoroase pentru asigurarea unei activități armonioase a personalității în societate. Curriculumul la chimie a evoluat în ultimele trei decenii în concordanță cu tendințele europene și realitățile locale. Se observă o plasare a accentului de la cunoașterea acumulată pe cale informativă spre formarea competențelor de dezvoltare independentă a orizontului cunoașterii. Această metodologie de dezvoltare autonomă și motivată a personalității pe parcursul întregii vieți se bazează pe instruire prin cercetare, aplicare practică a achizițiilor cognitive, inter- și trans- disciplinaritate, inovație, transfer tehnologic și antreprenoriat inovativ.

The educational process is oriented towards the needs of the labor market in perspective and the formation of valuable skills to ensure a harmonious activity of the personality in society. The chemistry curriculum has evolved over the last three decades in line with European trends and local realities. There is a shift in emphasis from informative knowledge acquisition to the formation of skills for independent development of the knowledge horizon. This methodology of autonomous and motivated development of the personality throughout the life is based on training through research, practical application of cognitive acquisitions, inter- and trans-disciplinary, innovation, technological transfer and innovative entrepreneurship

Cuvinte-cheie
curriculum, chimie, evoluţie, interdisciplinaritate, inovaţie, cultura cercetării,

curriculum, Chemistry, evolution, interdisciplinarity, innovation, research culture