Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
565 42 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-17 11:05 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.26:001.2 (1) |
Educație (14312) |
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1390) |
SM ISO690:2012 ANDRIŢCHI, Viorica, STRATAN, Victoria. Modelul pedagogic de evaluare a competențelor transdisciplinare ale elevilor din învățământul primar. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2021, nr. 4(26), pp. 28-44. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v26i4.28-44 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 4(26) / 2021 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v26i4.28-44 | ||||||
CZU: 371.26:001.2 | ||||||
Pag. 28-44 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Valorificarea inter-/transdisciplinarității în curriculumul școlar, condiționează conceperea unei tehnologii integratoare de evaluare a competențelor transdisciplinare ale elevilor la finele învățământului primar, centrată pe aplicarea viziunii integratoare asupra diferitelor niveluri și domenii de cunoaștere/arii curriculare. Evaluarea integrativă presupune un proces complex, axat pe crearea de conexiuni între diferite entități, precum unități de conținut, competențe, unități de competențe, care sunt de regulă formate și evaluate disparat, în interiorul diferitelor discipline. Evaluarea competențelor școlare în învățământul primar trebuie realizată ca un demers de cunoaștere integrală a personalității elevului, prin corelarea echilibrată a dimensiunilor psihofizice, morale, estetice, științifice, tehnologice și sociale. |
||||||
Cuvinte-cheie evaluare, competență transdisciplinară, valori, principii, model pedagogic, personalitate integrală, test integrativ, assessment, transdisciplinary competence, values, principles, pedagogical model, integral personality, integrative testing |
||||||
|