Modelul pedagogic de evaluare a competențelor transdisciplinare ale elevilor din învățământul primar
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
565 42
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-17 11:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.26:001.2 (1)
Educație (14312)
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1390)
SM ISO690:2012
ANDRIŢCHI, Viorica, STRATAN, Victoria. Modelul pedagogic de evaluare a competențelor transdisciplinare ale elevilor din învățământul primar. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2021, nr. 4(26), pp. 28-44. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v26i4.28-44
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 4(26) / 2021 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Modelul pedagogic de evaluare a competențelor transdisciplinare ale elevilor din învățământul primar

Pedagogical assessment model of transdisciplinary competences of primary school students

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v26i4.28-44
CZU: 371.26:001.2

Pag. 28-44

Andriţchi Viorica, Stratan Victoria
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 26 ianuarie 2022


Rezumat

Valorificarea inter-/transdisciplinarității în curriculumul școlar, condiționează conceperea unei tehnologii integratoare de evaluare a competențelor transdisciplinare ale elevilor la finele învățământului primar, centrată pe aplicarea viziunii integratoare asupra diferitelor niveluri și domenii de cunoaștere/arii curriculare. Evaluarea integrativă presupune un proces complex, axat pe crearea de conexiuni între diferite entități, precum unități de conținut, competențe, unități de competențe, care sunt de regulă formate și evaluate disparat, în interiorul diferitelor discipline. Evaluarea competențelor școlare în învățământul primar trebuie realizată ca un demers de cunoaștere integrală a personalității elevului, prin corelarea echilibrată a dimensiunilor psihofizice, morale, estetice, științifice, tehnologice și sociale.

The use of inter-/transdisciplinarity in school curricula determines the design of integrative technology for the assessment of students' transdisciplinary competences at the end of primary education. This technology is focused on the application of the integrative vision on the different levels and areas of knowledge and/or curricular areas. Integrative assessment involves a complex process focused on creating connections between different entities, such as content units, competences, skill units, which are usually formed and assessed disparately within different subjects. The assessment of school competences in primary education must be carried out as an approach to the integral knowledge of the pupil's personality, through the balanced correlation of psycho-physical, moral, aesthetic, scientific, technological and social dimensions.

Cuvinte-cheie
evaluare, competență transdisciplinară, valori, principii, model pedagogic, personalitate integrală, test integrativ,

assessment, transdisciplinary competence, values, principles, pedagogical model, integral personality, integrative testing