Evoluția valorilor din perspectiva intereselor profesionale și viziune prospectivă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
400 63
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-16 11:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.42 (51)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885)
SM ISO690:2012
LUNGU, Viorelia, SILISTRARU, Nicolae. Evoluția valorilor din perspectiva intereselor profesionale și viziune prospectivă. In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.1, pp. 62-69. ISBN ISBN 978-9975-76-372-1 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în fața noilor provocări
Vol.1, 2021
Conferința "Educația în fața noilor provocări"
Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021

Evoluția valorilor din perspectiva intereselor profesionale și viziune prospectivă

CZU: 37.013.42

Pag. 62-69

Lungu Viorelia, Silistraru Nicolae
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 26 ianuarie 2022


Rezumat

Ierarhia valorilor care se formează pe baza interacțiunii cu mediul social și cultural din care face parte, ajută persoana să ia decizii privind selecția profesiei. Dar, odată cu dezvoltarea tehnologiilor și în contextul dispariției treptate a unor profesii și apariției altora noi, este esențială reformarea educației, dezvoltarea viziunii și a valorilor de perspectivă. Astfel, se poate contura idealul educațional valoric al secolului XXI, tipul cerut de exigentele celorlalte idealuri enunțate, capabil să "știe", să "facă", să "vrea", să "fie" și, mai ales, să "devină", potrivit noilor configurații ale societății viitorului.

The hierarchy of values that are formed based on the interaction with the social and cultural environment of which it is part, helps the person to make decisions regarding the selection of the profession. But, with the development of technologies and in the context of the gradual disappearance of some professions and the emergence of new ones, it is essential to reform education, develop vision and prospective values. Thus, one can outline the value educational ideal of the 21st century, the type required by the demands of the other announced ideals, able to "know", to "do", to "want", to "be" and, especially, to "become", according to the new configurations of the society of the future.

Cuvinte-cheie
axiologie, prospectiv, educaţie prospectivă, personalitate prospectivă etc.,

axiology, prospective, prospective education, prospective personality, etc.