Inconformism ori conformism în predarea modernă?
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
331 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-20 10:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016 (1401)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845)
SM ISO690:2012
BOTNARI, Valentina. Inconformism ori conformism în predarea modernă? In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.1, pp. 29-32. ISBN ISBN 978-9975-76-372-1 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în fața noilor provocări
Vol.1, 2021
Conferința "Educația în fața noilor provocări"
Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021

Inconformism ori conformism în predarea modernă?

CZU: 37.016

Pag. 29-32

Botnari Valentina
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Disponibil în IBN: 26 ianuarie 2022


Rezumat

În articol se aduce in calitate de punct de plecare viziunile multor formabili moderni cu privire la fenomenul predării, delimitându-se, în acest sens, două categorii de pedagogi: conformiștii care își raliază activitatea de predare, la oferte „ieftine”, uneori chiar eronate și altă categorie - nonconformiștii sau autodeclarații inovatori, care elaborează algoritmi de acțiune în predare fără să respecte postulatele normativității pedagogice. Articolul conține caracteristicile finalităților învățării moderne și reieșind din acestea scoate în evidență particularitățile predării moderne, având drept reper fundamental prevederile paradigmei socio-constructiviste și interactive.

The article brings as a starting point the visions of many modern trainees on the phenomenon of teaching, delimiting, in this sense, two categories of pedagogues: conformists who align their teaching activity to „cheap”, and even sometimes erroneous, offers; the other category - nonconformists or self-declared innovatiors, who develop action algorithms in teaching without respecting the postulates of pedagogical norm. The article contains the characteristics of the aims of modern learning and, emerging from them, highlights the particularities of modern teaching, having as a fundamental benchmark the provisions of the socio-constructivist and interactive paradigm.

Cuvinte-cheie
conformism, nonconformism, predare, învăţare, paradigmă socio-constructivistă și interactivă.,

conformism, nonconformism, teaching, learning, socio-constructivist and interactive paradigm