Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
601 42 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-12 12:23 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
32.019.51:[004+654.19] (1) |
Politică (3098) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4447) |
Telecomunicații și telecomandă (organizare, funcționare) (130) |
SM ISO690:2012 STRATAN ILBASMIȘ, Violeta. Noile media şi propaganda. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2021, nr. 3(62), pp. 120-126. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.52673/18570461.21.3-62.15 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos” | ||||||||
Numărul 3(62) / 2021 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687 | ||||||||
|
||||||||
DOI:https://doi.org/10.52673/18570461.21.3-62.15 | ||||||||
CZU: 32.019.51:[004+654.19] | ||||||||
Pag. 120-126 | ||||||||
|
||||||||
Descarcă PDF | ||||||||
Rezumat | ||||||||
In this article is analyzed the phenomenon of propaganda in digital space in the context of political communication. Digital media or new media are much more accessible to the general public, providing access to various sources of information and entertainment. Due to these characteristics, the propaganda messages are launched from a new field, and for these reasons the propaganda strategies had been adjusted to the new technological-informational tendencies. The main similarities and differences between digital propaganda is evaluated through comparison with traditional media propaganda. Also, theoretical and conceptual aspects of the information society and the role of social networks in the dissemination of propaganda in the on-line environment are outlined. |
||||||||
Cuvinte-cheie traditional propaganda, digital propaganda, political communication, social media, Information Society, propagandă tradițională, propagandă digitală, comunicare politică, reţele sociale, societate informaţională |
||||||||
|