Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
348 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-24 17:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
347.77 (665) |
Drept comercial. Dreptul societăţilor comerciale (1285) |
SM ISO690:2012 MOISEI, Andrei. Drepturile exclusive asupra mărcii de produs sau de serviciu și limita acestora . In: Intellectus, 2021, nr. 3-4, pp. 34-40. ISSN 1810-7079. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Intellectus | |||||
Numărul 3-4 / 2021 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087 | |||||
|
|||||
CZU: 347.77 | |||||
Pag. 34-40 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
În condițiile unei economii liberalizate, tot mai activ se conturează rolul obiectelor de proprietate intelectuală, în special al mărcilor, în relațiile dintre produs și consumator, fapt care generează conflicte axate pe tendința unor producători, mai puțin onești, de a copia unele mărci cunoscute sau de a le imita pe acestea în măsura în care să profite de reputația lor. Marca este unicul obiect al proprietății intelectuale drepturile asupra căreia pot fi invocate și în situația utilizării unui semn similar până la gradul de confuzie, acest calificativ fiind unul relativ axat pe opinii care diferă de la caz la caz, mai ales în situația în care nu se cunoaște cadrul normativ și se admit interpretări eronate și speculații pe seama drepturilor exclusive și limitele acestora, fapt care a generat dezbateri în rândul specialiștilor în contextul reflectării exacte, în registrul mărcilor, a drepturilor pe care le deține titularul unei mărci înregistrate și limitele în care aceste drepturi pot fi invocate. Prezentul studiu încearcă să contureze, utilizând o situație concretă, multitudinea variațiilor și principiilor legale, în care se poate manifesta o marcă cu toate limitele de la drepturile exclusive și capacitatea ei de protecție contra oricăror utilizări abuzive, în măsura în care se constată confuzia. În special, scopul acestui articol este de a demonstra imposibilitatea reflectării în registrul mărcilor înregistrate a limitelor exacte ale drepturilor exclusive pe care le deține și le poate invoca titularul unei mărci protejate în apărarea drepturilor sale. |
|||||
Cuvinte-cheie drepturi exclusive, marca de produs, marca de serviciu, obiecte de proprietate intelectuală, limite de drepturi, consumator, Aranjamentului de la Madrid, Aranjamentul de la Nisa, clasificarea internaţională a produselor şi serviciilor în scopul înregistrării mărcilor – CIPS, exclusive rights, product trademark, service trademark, intellectual property objects, limitations of rights, consumer, Madrid Agreement, Nice Agreement, International Classification of Goods and Services for the Purposes of the Registration of Marks - ICGS |
|||||
|