Deziderate ale formării profesionale iniţiale a studenţilor pedagogi din perspectiva competențelor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
325 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-20 18:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.132:371.212 (1)
Educație (14210)
SM ISO690:2012
RUSU, Elena. Deziderate ale formării profesionale iniţiale a studenţilor pedagogi din perspectiva competențelor. In: Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii, 30-31 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia UST, 2021, Ediția 1, vol.2, pp. 25-29. ISBN 978-9975-76-370-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii
Ediția 1, vol.2, 2021
Conferința "Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii"
Chişinău, Moldova, 30-31 octombrie 2021

Deziderate ale formării profesionale iniţiale a studenţilor pedagogi din perspectiva competențelor

CZU: 371.132:371.212

Pag. 25-29

Rusu Elena
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2022


Rezumat

Competenţa este nucleul profesionalităţii. În activitatea educaţională, implicarea competenţelor este apreciată întotdeauna ca un factor al reuşitei sau succesului, iar formarea de competenţe este considerat dezideratul cel mai imperios în formarea profesională inițială a studenților pedagogi. Abordarea prin competenţe a formării profesionale inițiale a studenților pedagogi este o modalitate inovatoare de a reorienta procesul de formare de la pregătirea cadrelor didactice care „ştiu că” la pregătirea cadrelor didactice care „ştiu cum” şi care permite de a depăşi orientarea tradiţională cognitivă a învățământului, dintr-o perspectivă nouă a conţinutului formării, a metodelor şi tehnologiilor utilizate.

Competence is the core of professionalism. In the educational activity, the involvement of competencies is always appreciated as a factor of success, and the formation of competencies is considered the most urgent desideratum in the initial professional training of pedagogical students. Approaching the initial vocational training of pedagogical students through competencies is an innovative way to reorient the training process from the training of teachers who "know that" to the training of teachers who "know how" and that allows to overcome the traditional cognitive orientation of education, from a new perspective of the training content, methods and technologies used.

Cuvinte-cheie
competenţă, formare profesională iniţială, studenți pedagogi,

competence, initial professional training, pedagogical students