Motivația pentru învățarea autonomă a studenților
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
388 37
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 06:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.14 (880)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563)
SM ISO690:2012
ROMAN, Daniel. Motivația pentru învățarea autonomă a studenților. In: Revistă de știinţe socioumane , 2021, nr. 3(49), pp. 86-90. ISSN 1857-0119. DOI: https://doi.org/10.46727/jshs.2021.v49.i3.p86-90
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 3(49) / 2021 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Motivația pentru învățarea autonomă a studenților

Motivation for autonomous student’ learning

DOI:https://doi.org/10.46727/jshs.2021.v49.i3.p86-90
CZU: 378.14

Pag. 86-90

Roman Daniel
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 4 ianuarie 2022


Rezumat

Conținutul articolului prezintă idei privind necesitatea formării motivaţiei pentru învățarea autonomă a studenților, proces ce vizează sistemul mecanismelor autoreglatoare, determinate de factori motivatori, centrați pe studiul nevoilor și al comportamentelor. Fiind o puternică forţă de stimulare a creativităţii individuale a studenților, motivaţia exprimă, în fond, un ansamblu de mobiluri: trebuinţe, interese, tendinţe, intenţii și idealuri, pârghii declanșatoare a motivației pentru învățare, care permit realizarea acţiunilor conform obiectivelor de formare profesională, proiectate în context social. Explicit și implicit, motivația pentru studiul independent constituie un reper dinamizator al procesului de autonomizare profesională

The article develops ideas on the need to form motivation for autonomous students’ learning, a process aimed at the system of self-regulatory mechanisms, determined by motivating factors, focused on the study of needs and behaviors. Motivation being a strong force to stimulate the individual creativity of students, expresses, in fact, a set of motives: needs, interests, trends, intentions and ideals, levers triggering the motivation for learning, which allow the achievement of actions in line with vocational training objectives, designed in a social context. Explicitly and implicitly, the motivation for independent study is a dynamic landmark of the professional empowerment process.

Cuvinte-cheie
motivația pentru învățare autonomă, studenţi, formare profesională, autonomizare profesională.,

motivation for autonomous learning, students, vocational training, professional autonomy