Problema debutului şcolar la copiii cu cecitate
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
948 56
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-08 15:09
SM ISO690:2012
GUZUN, Olesea. Problema debutului şcolar la copiii cu cecitate. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2008, nr. 11, pp. 39-42. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 11 / 2008 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Problema debutului şcolar la copiii cu cecitate

Pag. 39-42

Guzun Olesea
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2013


Rezumat

Visually impaired children have unique educational and development needs that are direct results of their inability, or limited ability, to observe the environmet and reapond accordingly. This article defines the problems of visual loss that result in unique educational needsand details how khowledge of the impact of the loss of vision is essential for the provision of meaningful services to blind and visually impaired children.