Les politiques éducatives intervenant dans le cadre de la didactique du français en Turquie et en Moldavie: perspectives et état des lieux
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
328 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-22 23:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.133(072)(560):811.133(072)(478) (1)
Limbi galo-romanice (Limba franceză) (245)
SM ISO690:2012
EBRU, Eren , POSTOLACHI-JOSAN, Irina. Les politiques éducatives intervenant dans le cadre de la didactique du français en Turquie et en Moldavie: perspectives et état des lieux. In: Limbaj şi context. Revista internaţională de lingvistică, semiotică şi ştiinţă literară, 2020, nr. 2(12), pp. 55-71. ISSN 1857-4149. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5169860
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Limbaj şi context. Revista internaţională de lingvistică, semiotică şi ştiinţă literară
Numărul 2(12) / 2020 / ISSN 1857-4149

Les politiques éducatives intervenant dans le cadre de la didactique du français en Turquie et en Moldavie: perspectives et état des lieux

Educational Policies in Teaching and Learning French in Turkey and Moldova: Perspectives and Current Situation

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5169860
CZU: 811.133(072)(560):811.133(072)(478)

Pag. 55-71

Ebru Eren 1, Postolachi-Josan Irina2
 
1 Université Yeditepe,
2 Université Sorbonne Nouvelle - Paris 3
 
 
Disponibil în IBN: 29 decembrie 2021


Rezumat

The present paper focuses on the education policies involved in the teaching of French in two different teaching contexts, namely in Turkey and Moldova. Nevertheless, the place and the importance given to the teaching of French in these countries have led to situate the research problem methodologically in a contrastive approach. Therefore, how do the education policies intervene within the framework of the didactics of French in Turkey and Moldova? In other words, what are the resulting differences or similarities between each of them? This paper will allow us to conclude that the diffusion and the promotion of French are realized in various forms of education policies but with a single aim in all the world.

Articolul abordează politicile educative în predarea limbii franceze, în două țări diferite – Turcia și Republica Moldova. Locul și importanța acordată predării în cauză ne-au făcut să cercetăm subiectul din perspectivă contrastivă. Încercăm să dăm răspuns la întrebarea cum politicile educative sunt promovate cu referire la limba franceză în țările menționate. Cu alte cuvinte, care sunt diferențele sau asemănările în acest caz.

Cuvinte-cheie
education policy, French teaching, contrastive approach, Turkey, Moldova,

politică educativă, predarea francezei, perspectivă contrastivă, Turcia, Moldova